درآمد کم و تعداد زیاد مهندسان پارادایم جامعه مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی استان چهار محال بختیاری و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: عدم تعادل میان بازار کار و تعداد زیاد مهندسان فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف، باعث شده درآمد این قشر پایین باشد و همین‌ها هم مشکلات عمده این صنف به شمار می‌رود.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهران کوهی کمالی، نسبت به مغفول ماندن جایگاه واقعی مهندسان در کشور اظهار تاسف کرد و افزود: عدم تعادل میان بازار کار و تعداد زیاد مهندسان فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف، باعث شده درآمد این قشر پایین باشد و همین‌ها هم مشکلات عمده این صنف به شمار می‌رود.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان چهار محال بختیاری تاکید کرد: برای به حرکت درآوردن چرخ‌های ساخت‌وساز و بازگشت به جایگاه واقعی، باید علاوه بر کمک‌های دولت و واگذاری فعالیت‌های عمرانی به جامعه مهندسان، فرهنگ‌سازی در درون سازمان‌های نظام مهندسی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: علت اصلی آسیب به جامعه مهندسی از درون این جامعه نشأت گرفته و همواره ما از داخل خود ضربه خورده‌ایم.
کوهی کمالی با تاکید بر فرهنگ‌سازی درون سازمانی افزود: این مشکل در جوامع صنفی دیگر شاید به دلیل جمعیت کمتر به نسبت جامعه مهندسی کمتر خود را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان چهار محال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: بزرگترین تشکل حرفه‌ای کشور با بیش از ۵۰۰ هزار عضو، جامعه مهندسان هستند  و  نادیده گرفتن این صنف ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند. ایجاد تشکل سازمانی به این عظمت و این امکانات با بودجه خصوصی در حال حاضر غیر ممکن است؛ بنابراین بهتر است که مسئولان قدر این تشکل حرفه‌ای را قبل از فروپاشی بدانند.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;