حمایت دولت از فناوری‌های کاهنده مصرف آب

دستورالعمل اجرایی«کمیته مدیریت مصرف آب شرب» به منظور توسعه اقدامات بهینه‌سازی مصرف آب در بخش آب شرب و در راستای حمایت از فناوری‌های کاهنده مصرف آب ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از وزارت نیرو،  این دستورالعمل با در نظر گرفتن ساز و کارهای حمایتی و با هدف اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولیدات داخلی، شفاف‌سازی وظایف و مسئولیت‌ها و ایجاد هماهنگی بین واحدهای مرتبط توسط معاون آب و آبفای وزیر نیرو ابلاغ شده است.
«سیاست‌گذاری در راستای تولید و ترویج استفاده از تجهیزات استاندارد و بهینه‌سازی مصرف آب در بخش آب شرب»، «سیاست‌گذاری برای رفع خلاها در استانداردهای مصرف آب و دستورالعمل‌های برچسب آب برای کالاهای مصرف کننده آب»، «سیاست‌گذاری در راستای فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف آب در چارچوب قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور و آیین‌نامه اجرایی آن»، «ارائه پیشنهادات برای رفع خلاهای قانونی» و «سیاست‌گذاری برای ارتقای سطح آگاهی تصمیم گیران کلان» از اهداف اصلی ابلاغ این دستورالعمل بوده است.
گفتنی است کمیته مدیریت مصرف آب شرب ذیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با حضور ذینفعان بخش آب، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی و انجمن‌های علمی و صنفی تشکیل شده است تا به صورت جامع‌تر به جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و فنی مدیریت مصرف آب شرب پرداخته شود.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;