ثبت نام الکترونیکی برای شماره اقتصادی اشخاص حقوقی

سازمان امور مالياتي کشور و گمرک جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه مشترک از موديان براي ثبت نام الکترونيکي و دريافت شماره اقتصادي دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاري فارس ، سازمان امور مالياتي کشور و گمرک جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه‌اي اعلام کردند: در اجراي سياست‌ دولت جمهوري اسلامي ايران توسعه خدمات الکترونيکي و در راستاي اجراي طرح جامع مالياتي و گمرک نوين، به منظور تشويق و توسعه خوداظهاري بر پايه احترام و اعتماد متقابل با استفاده از تجارب حاصله، در نظر دارند، نسبت به ثبت نام الکترونيکي موديان و تخصيص شماره اقتصادي به منظور بهره‌مندي از خدمات الکترونيکي نوين اقدام کنند.

در اولين مرحله از اين برنامه، ثبت‌نام الکترونيکي از اشخاص حقوقي صورت خواهد پذيرفت.

سازمان امور مالياتي کشور و گمرک جمهوري اسلامي ايران از کليه اشخاص حقوقي (اعم از شرکت‌ها، موسسات و…) دعوت کرد، ضمن مراجعه به سايت www.tax.gov.ir و انجام مراحل پيش‌ ثبت‌نام، نام کاربري و رمز عبور را دريافت و در نهايت مراحل ثبت نام خود را کامل کنند. راهنماي کار با اين سيستم در پايگاه ثبت نام به نشاني فوق و همچنين در سايت سازمان امور مالياتي به نشاني www.intamedia.ir و گمرک جمهوري اسلامي ايران به نشاني www.irica.gov.ir قرار داده شده است.

ثبت‌نام اشخاص حقوقي براي دريافت شماه اقتصادي جديد در اين مرحله براي کليه مؤديان اجباري است، زيرا شماره اقتصادي جديد جايگزين شماره قبلي در نظام مالياتي، گمرکي و اقتصادي کشور خواهد شود.

اين اطلاعيه اضافه مي‌کند: موديان محترمي که مراحل ثبت نام الکترونيکي خود را کامل نمايند، از مزاياي تسهيلات خدمات الکترونيکي نظير دسترسي به نسخه الکترونيکي پرونده مالياتي، برخورداري از امضاي الکترونيکي در فرآيند‌هاي مالياتي، پرداخت الکترونيکي و تسليم کاملا الکترونيکي اظهارنامه‌هاي مالياتي (بدون نياز به مراجعه حضوري با پست نمودن اظهارنامه) برخوردار خواهند شد.

طبق برنامه‌ريزي انجام شده کليه فعالان اقتصادي که در تجارت خارجي با گمرک جمهوري اسلامي ايران ارتباط دارند (صاحبان کالا، حق‌العمل‌کاران گمرکي و…) لازم است از اين سيستم شماره اقتصادي دريافت نمايند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;