تولید جرم گیر شیرآلات خانگی توسط دانش آموزان بندرعباسی

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: هنرجویان هنرستان نمونه دولتی دخترانه خلیج فارس آموزش و پرورش این ناحیه موفق به ساخت و تولید ماده جرم گیر شیرآلات خانگی و صنعتی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اصغر بهرامی سعادت آبادی افزود: هنرجویان پایه یازدهم رشته صنایع شیمیایی هنرستان نمونه دولتی دخترانه خلیج فارس بندرعباس توانستند بعد از یک ماه تلاش، پژوهش و تحقیق با کمک سرپرست بخش و دبیر شیمی این هنرستان، ماده جرم گیر شیرآلات را در محیط آزمایشگاه تولید کنند.

وی بیان داشت: این ماده ضمن براق کردن شیرآلات خانگی و صنعتی باعث ضدعفونی شدن آنها در مدت کمتر از ۲ ساعت می شود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ادامه داد: در صورت حمایت مسوولان و مشارکت بخش خصوصی، این ماده قابلیت تولید انبوه و توجیه اقتصادی در زمینه بازگشت سرمایه و همچنین صادرات به خارج از کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

سعادت آبادی هم چنین بر ضرورت انجام فعالیت های خلاقانه و تولید علم در کنار فعالیت های درسی روزمره از سوی دانش آموزان و معلمان تاکید کرد.

به گفته وی، ناحیه یک بندرعباس به عنوان بزرگترین ناحیه آموزشی در هرمزگان مطرح است که دارای ۴ هزار و ۳۰۱ نیروی انسانی، سه هزار و ۹۵ کلاس درس و ۶۷۸ مدرسه است که از این تعداد ۳۰۴ مدرسه غیر دولتی و ۳۷۴ مدرسه دولتی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;