توالت فرنگی و مزایای حضور در حمام و دستشویی

 

توالت فرنگی یکی از تجهیزات بسیار ضروری در سرویس بهداشتی خانه های امروز است که توجه ویژه ای به آن معطوف می گردد. در دسترس بودن یک توالت فرنگی خوب یک نیاز غیر قابل انکار برای تمام افراد است.

خرید این وسیله بر اساس معیارهایی نظیر جنس، ابعاد، مشخصات فنی و نحوه نصب صورت می گیرد و سازندگان این وسیله ضروری سعی می کنند با در نظر گرفتن تمام معیارها یک محصول با کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهند.

هنگام تکمیل سرویس بهداشتی خانه های نوساز، خرید یک توالت فرنگی مناسب باید در لیست اولویت ها قرار گیرد. اگر انتخاب این المان ضروری با دقت و بر اساس بهترین کیفیت صورت گیرد سالیان سال بدون هیچ مشکلی می توان از آن استفاده نمود.

در حال حاضر مدل های متعددی از توالت فرنگی در بازار موجود می باشد که توسط طراحان و سازندگان تجهیزات بهداشتی ساخته و با برندهای متفاوت عرضه شده اند. امروزه اکثر توالت فرنگی ها به رنگ سفید به بازار عرضه می شوند اما شرکت های خارجی این محصول را در رنگ های مختلف به مشتریان ارائه می دهند.

توالت فرنگی ها در دو نوع دیواری و زمینی در بازار موجود هستند. در حال حاضر توالت فرنگی دیواری (وال هنگ) مورد استقبال بیشتری از طرف مشتریان قرار گرفته است زیرا قابل نصب در هر نوع سرویس بهداشتی بوده و فضای زیر آن بازتز از توالت های زمینی می باشد و به راحتی می توان از این فضا استفاده نمود.

این توالت فرنگی ها در مقایسه با توالت فرنگی های زمینی ابعاد کوچک تری دارند و فضای کمتری از دستشویی را اشغال می کنند. نصب آنها به گونه ای است که شما فقط کاسه توالت را می بینید که بر روی شاسی مخزن نصب شده در حالی که مخزن در دیوار سرویس بهداشتی قرار دارد.

با استفاده از سیفون و کلیدهایی که روی دیوار نصب شده اند می توان تخلیه این توالت ها را انجام داد. در مقابل توالت فرنگی زمینی (بک تو وال) خود در انواع یک تکه، دو تکه و پشت به دیوار به بازار ارائه می شوند. در ساخت توالت های یک تکه زمینی مخزن و نشیمن به شکل یک تکه ساخته شده اند.

وزن این توالت ها با توجه به نوع طراحی خود بیشتر از سایر توالت ها است. توالت فرنگی زمینی دو تکه دارای مخزن و نشیمن مستقل است که در هنگام نصب به یکدیگر متصل می شوند. توالت فرنگی زمینی پشت به دیوار نیز همانطور که از نامش پیداست دارای فلاش تانکی است که در داخل دیوار تعبیه شده و قابل رویت نیست.

تنها نشیمن آن روی زمین قرار گرفته و به دیوار نصب می شود. در مقایسه با دو نوع دیگر توالت فرنگی زمینی، این نوع توالت ها فضای کمتری اشغال کرده و از نظر زیبایی ایده آل تر می باشند. نصب این مدل توالت آسان تر و تمیز کردن آن راحت تر است اما قیمت آن بالاتر می باشد.

توالت فرنگی ها از متریال های گوناگون ساخته می شوند و دارای کیفیت های متفاوت هستند. سرامیک لعاب کاری شده از جمله رایج ترین متریال است که در ساخت این توالت ها به کار می رود.

مهمترین عواملی که بر کیفیت و قیمت توالت های سرامیکی اثر می گذارد ضخامت لعاب و مکان لعاب کاری آنهاست. این دو عمل بر زیبایی ظاهری توالت ها نیز تاثیرگذار است. توالت فرنگی در مدل های گوناگون توسط تولید کنندگان مختلف با برندهای گوناگون ساخته و به مشتریان عرضه می شوند.

مدل های لوکس قاعدتاً قیمت بالاتری دارند و عمر آنها نیز طولانی تر خواهد بود. در مقابل مدل هایی که قیمت ارزانی دارند از کیفیت لازم برخوردار نبوده و ممکن است در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب شوند.

یک توالت فرنگی ایده آل باید مصرف آب بهینه ای داشته باشد و به دلیل استفاده از متریال مرغوب در ساخت آن به سلامت انسان و محیط زیست کمک کند. توالت فرنگی هایی که کاسه آنها لعابی است آنتی باکتریال بوده و در برابر میکروب ها و آلودگی ها مقاوم هستند. از این رو برای استفاده نفر بعدی می توان به راحتی نظافت را رعایت نمود.

از جمله مزایای نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی این است که در مقایسه با سایر توالت ها می توانید فضای بیشتری ذخیره نمائید. این مدل توالت ها گزینه ای بسیار مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی های کوچک می باشند زیرا فضای کمی برای نصب به خود اختصاص داده، در نتیجه فضا بزرگ تر به نظر می آید.

علاوه بر آن نظافت آنها بسیار آسان است و پاکیزگی همیشه در دستشویی خانه شما رعایت می شود. از دیگر مزایای این وسیله ضروری نصب آن در ارتفاع های متفاوت است. شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را در ارتفاعی که برای اعضای خانواده استفاده از آن راحت تر است، نصب نمائید.

نصب این وسیله باید توسط افراد مجرب و حرفه ای صورت گیرد تا در اثر وارد آمدن فشار بر آن دچار آسیب نشود. توالت های فرنگی در اشکال بیضی، دایره ای و مربعی شکل ساخته می شوند.

عملکرد توالت فرنگی های مرغوب بی صدا صورت می گیرد زیرا مخزن آنها عایق کاری شده و از شناورهای مخصوص در آنها استفاده شده است. علاوه بر آن کلید تخلیه این توالت ها دو ظرفیتی است و نقش مهمی در صرفه جویی مصرف آب ایفا می کند.

در حال حاضر در ساختمان های امروزی از این نوع توالت فرنگی ها با مدل های بسیار شیک و مدرن استفاده می شود. این توالت ها در سرویس بهداشتی های کوچک قابل نصب هستند و به دلیل استفاده آسان و نمای زیبایی که در دکوراسیون حمام و دستشویی ایجاد می کنند مورد استقبال اکثر صاحب خانه ها قرار گرفته اند.

توالت فرنگی های مدرن را می توان به دیوارهای پیش ساخته متصل نمود و از زیبایی و کارکرد بهینه آنها بهره برد. اندازه های متنوع این توالت ها دیگر جای نگرانی برای معماران و طراحان داخلی باقی نمی گذارد زیرا آنها با هر نوع طرحی همخوانی داشته و زیبایی فضا را دوچندان می کنند.

این محصول علاوه بر اینکه رعایت نظافت در دستشویی را دوچندان می کند بلکه برای افرادی که از کمردرد و زانودرد رنج می برند نیز وسیله ای کاملاً ایده آل می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;