تشکیل بانک اطلاعات پژوهشگران،انجمن علمی و پژوهشکده

 

رییس کمیسیون آموزش ، پژوهش و پروانه اشتغال شورای مرکزی گفت :بیش از 70 درصد مواد و تبصره هایی که در ارتباط با قانون نظام مهندسی ساختمان وجود دارد در ارتباط با مسائل آموزش،پژوهش و پروانه اشتغال است.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دکتر اژدری مقدم رییس کمیسیون آموزش ، پژوهش و پروانه اشتغال شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : بر روی آموزش به عنوان یکی از اصول اساسی در تمامی بند های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان  تاکید شده است.

دکتر اژدری مقدم با بیان اینکه در خصوص بروز رسانی،اطلاع رسانی و آگاهی از فن آوریهای نو و مسائلی که در خصوص صنعت ساختمان در قانون و آیین نامه ها ی نظام مهندسی و کنترل ساختمان  تاکید شده است افزود : حساسیت شورای مرکزی در خصوص آموزش و پژوهش بسیار بالاست.

 رییس کمیسیون آموزش ، پژوهش و پروانه اشتغال شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت :در همین راستا کمیسیون آموزش و پژوهش به عنوان یکی از فعالترین کمیسیون های شورای مرکزی از تمام استان ها در خصوص سرفصل های دوره های آموزشی،تمدید پروانه،ارتقا و پژوهش های انجام شده، نظر خواهی نموده است .

وی گفت : تا پایان سال 1391 بانک اطلاعاتی از وضعیت موجود علمی و دستاوردهای آموزشی ، پژوهشی و پژوهشگران عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها گردآوری و در قالب انجمن راه اندازی می شود .

راه اندازی انجمن علمی و بعد پژوهشکده  پس از تکمیل اطلاعات در بانک اطلاعات پژوهشگران عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور :

دکتر اژدری مقدم گفت : در اجلاس پانزدهم هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در تیرماه سال جاری مکلف شدیم که انجمن علمی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را راه اندازی کنیم که به عنوان زیر ساخت تاسیس و راه اندازی پژوهشکده عمل نماید و  در این انجمن ، ما اسامی کسانی را که به عنوان پژوهشگر داوطلب بوده شناسایی کرده و از تمامی استانها جمع آوری نموده و در راستای اجرای امور مربوط به پژوهشکده از آنها استفاده می نماییم . مجوز تأسیس پژوهشکده از سوی ریاست محترم جمهوری صادر شده است اما عدم تحقق راه اندازی این مبحث به علت تلفیق وزارت راه و مسکن و شهرسازی مانده است که پیش بینی می شود تا اجلاس بعدی راه اندازی شود.

دکتر اژدری مقدم تاکید کرد : توسعه مرزهای دانش بر عهده ی دانشگاه ها و مراکز علمی است و هدف گذاری کمیسیون آموزش توسعه ی علوم در راستای بکارگیری در حرفه مهندسان است و حمایت ما از پژوهش های کاربردی در نظام مهندسی ، توسعه صنعت ساختمان است و این با پژوهش هایی که در دانشگاه انجام میگیرد متفاوت است و بسیاری از این ها ممکن است بررسی روندهای مختلف اجرای امور باشد ، مثلا در حال حاضر ما درس نامه ی مشخصی در خصوص دوره های ارتقا نداریم . یکی از هدف های این انجمن علمی حمایت از مولفین در راستای تدوین درس نامه های مشخص است. حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا، حمایت از پژوهش های خاص در راستای اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان ،از اهداف اساسی این انجمن علمی می باشد و در همین رابطه محدودیت بودجه ای نداریم و با توجه به حمایت هیئت رییسه محترم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با هیچ گونه محدودیتی در این خصوص مواجه نمی باشد .

دکتر اژدری مقدم گفت : انجمن علمی و پژوهشکده محصول توان علمی شورای پنجم است که در اجلاس چهاردهم  و پانزدهم بر روی آن تاکید شده است و در اجلاس شانزدهم نتایج آن اعلام میشود .

 رییس کمیسیون آموزش ، پژوهش و پروانه اشتغال شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین گفت : یکی از وظایف اساسی انجمن علمی تحقق بخشی به ماده 2 قانون نظام مهندسی است که بیش از 7 تا 10 هدف مربوط در ماده 2  به اهداف انجمن علمی بر می گردد.

 عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود : نظر حمایتی رییس سازمان جناب آقای مهندس سید مهدی هاشمی را در تمام امور داشته ایم که یکی از انگیزه دهندگان در توسعه اهداف سازمان بوده اند و کلان نگری در بحث آموزش و پژوهش را داشته اند.

 توسعه ی مرزهای دانش فنی ، مهندسی در مجله علمی و پژوهشی نظام مهندسی ساختمان

رییس کمیسیون آموزش ، پژوهش و پروانه اشتغال شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود :  پیگیر راه اندازی مجله علمی و پژوهشی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان  هستیم . این مجله علمی و پژوهشی در 7 رشته می تواند  آخرین دستاوردهای علمی را در راستای امور کاربردی و اجرایی را ارائه  داده و  مرزهای دانش فنی مهندسی را توسعه دهد .

این استاد دانشگاه گفت : مطالب ارائه شده در مجله ی علمی و پژوهشی سازمان می تواند یک دست نوشته علمی باشد ، مروری وگردآوری باشد و یا پژوهش اصیل باشد که این پژوهش اصیل باید بررسی شود و برای بقیه راهکار جدید ارائه دهد.

دکتر اژدری مقدم گفت : مجله شمس و مجلات استانهادر این زمینه فعال بوده اند اما پژوهشگران دانشگاهی کمتر استقبال میکنند چرا که برای آنها هیچ امتیازی ندارد.اما اگر ما مجله علمی پژوهشی داشته باشیم استقبال از آخرین دستاوردهای علمی پژوهشگران زیاد خواهد شد .

 

پیگیری پاسخ صحیح به سوال رهبری معظم انقلاب

مقام معظم رهبری در جمع مردم خونگرم خراسان شمالی در یکی از سئوالات خود در خصوص نحوه ی زندگی در جامعه فرمودند که آیا لباس و معماری شهری در کشور ما عقلی است یا خیر؟در این راستا سر فصل های پژوهشی تالیف خواهد شد البته این مساله قبلا هم در توصیه هایی که مقام معظم رهبری در سازمان نظام مهندسی ساختمان داشته اند اشاره شده است . برای مثال یکی از بحثهایی که داریم سیما و منظر شهری است که نتایج آن را به زودی خواهیم داد.

 انتقاد از عدم بکارگیری توان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها در برگزاری آزمون ورود به حرفه ی مهندسان :

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت با توجه به دستور وزیر راه و شهر سازی در اجلاس کرمانشاه در خصوص برون سپاری خدمات ، کمیسیون آموزش آمادگی کامل خود را در راستای ارائه سر فصل ها و دوره های تمدید و ارتقاء و آزمون ورود به حرفه ی مهندسان اعلام می دارد و بر اساس بند “ک “ماده 21 قانون و بند 27 آئین نامه اجرایی جزو شرح وظایف شورای مرکزی و هیئت مدیره  استانهاست که  به هر شکل برای آزمون ورود به حرفه مهندسان چه در بحث های مهندسین ،معماران تجربی،کارگران،سازمان نظام مهندسی ساختمان همکاری نماید و ما با توجه به توان بالای کمیته آموزش استانها جهت ورود به این مبحث و اجرای کامل آن آمادگی کامل داریم .

وی افزود : در تمام 31 استان بالاترین کمیته ها از لحاظ مدارج علمی کمیته های آموزش هستند چون یکی از شرایطش عضو هیئت علمی بودن در دانشگاه هاست.

رییس کمیسیون آموزش و پژوهش و پروانه اشتغال شورای مرکزی با اظهار تاسف از برگزاری آزمون ها در سنوات اخیر بدون حضور سازمان نظام مهندسی ساختمان در تدوین و برگزاری آن افزود : با توجه به اینکه  شرکت کننده ها اعضای سازمان هستند باید شرایط برای این متقاضیان به نحو مطلوب ایجاد شود و صرف عقد قرارداد با سازمان سنجش و نظر آن کفایت نمی کند و در کمیسیون آموزش قبلی اکثریت استانها نسبت به این مساله اعتراض داشتند .

پایان پیام /

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;