به هر مهندسی نباید پروانه اشتغال به کار داد

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به همراه اعضاء هیات رئیسه شورای مرکزی با استاندار سمنان دیدار کرد و درنشستی که با استاندار سمنان و معاون عمرانی و اعضاء هیات مدیره استان و شهردارسمنان داشت به مسائل ومشکلات سازمان نظام مهندسی ساختمان و وظایف این سازمان اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل شورای مرکزی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به همراه اعضاء هیات رئیسه شورای مرکزی با استاندار سمنان دیدار کرد و درنشستی که در سالن غدیر استاندار با استاندار سمنان و معاون عمرانی و اعضاء هیات مدیره استان و شهردارسمنان داشت به مسائل ومشکلات سازمان نظام مهندسی ساختمان و وظایف این سازمان اشاره کرد.
اکبرترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به جامع بودن طرح های عمرانی گفت: در دستگاه قضایی ما سالانه پانزده میلیون پرونده ارجاع می شود و در این پانزده میلیون پرونده شما بسیار کم مشاهده می کنید که پرونده ی شکایتی در خصوص پروژه های عمرانی باشد به این دلیل که از اول در طرح های عمرانی ما همه چیز دیده شده است و مسائل کاملا شفاف است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به کمبود های سازمان و اهمیت وجود فهرست بها گفت: بیست سال از تصویب قانون نظام مهندسی می گذرد و متاسفانه ما هنوز فهرست بهاء درست و صحیح و شرایط پیمان برای نظام فنی بخش غیردولتی نداریم و با این ارقامی که در فهرست بهاء طرح های عمرانی آمده است امکان کار وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت های مهندسی کشور را درست کنیم گفت: در آمریکا تنها 5 درصد از فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی پروانه نظام مهندسی اخذ می‌کنند .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور صدور این حجم از پروانه‌ اشتغال در کشور ما را از اهدافمان دور خواهد کرد.
ترکان با بیان اینکه نباید هر کسی فکر کند که می‌تواند به راحتی پروانه نظام مهندسی اخذ کند گفت: نظام صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی در کشور باید بازبینی شود.
در ادامه این جلسه محمد زندوکیلی استاندار سمنان گفت: صنعت ساختمان جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد و رونق تولید در عرصه اقتصادی دارد.
وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی باید در بازار ساختمان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها نقش‌آفرینی کند، گفت: نظام مهندسی باید در بخش ساختمانی با توجه به جایگاه خود ورود پیدا کند تا مسائل فنی در ساخت و سازها رعایت شود.
زندوکیلی نقش نظام مهندسی را در طراحی، محاسبات و اجرا مهم برشمرد و افزود: باید در محاسبات از هزینه‌های زیاد در ساخت مسکن جلوگیری شود و در مورد استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و نظارت بر مجریان ذی‌صلاح پیگیری لازم صورت پذیرد.
استاندار سمنان گفت: توجه به ساخت و سازها در مناطق خطر که می‌تواند مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کند، توجه به رعایت اصول فنی در ساخت پروژه‌های عمرانی باید مدنظر نظام مهندسی قرار گیرد.
زندوکیلی همچنین از نظام مهندسی خواست، در نظام شهرسازی و اجرای طرح‌های مختلف شهرسازی نظارت و دخالت داشته باشد؛ چراکه پشتوانه خوبی به‌ عنوان عامل چهارم برای اجرای پروژه‌ها محسوب شود و نظام مهندسی مرجعی مهم است که می‌تواند با نظارت مناسب هزینه‌های تولید و ساخت را کم کرده و اعتماد و آرامش مردم را در ساخت و سازها افزایش دهد که در ا ین زمینه باید ساخت و ساز مناسب و استاندارد فرهنگ سازی شود..

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;