احتمالات مختلف در خصوص نوسان دمای آب گرم مصرفی

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اکثر ساختمان هایی که مجهز به پکیج دیواری هستند، در خصوص مصرف آب گرم با مشکلاتی مواجه می شوند که نوسان دمای آب گرم از جمله آنهاست. در ادامه به احتمالات مختلفی که در این زمینه وجود دارد اشاره می شود

احتمال اول : فشار آب ورودی واحد مسکونی راچک کنید تا نوسان نداشته باشد. در بعضی مواقع بدلیل تنظیم نبودن پمپ آب ساختمان آب نوسان زیادی دارد و دلیل سرد و گرم شدن آب هم همین موضوع است.

احتمال دوم: مبدل ثانویه جرم گرفته است. شاید دلیل هشتاد یا نود درصد سرد و گرم شدن همین یک مورد باشد.

در پکیج های دو مبدله معمولا بعد از گذشت دوسال از شروع کار پکیج, مبدل ثانویه جرم می‌گیرد و باید با اسید شستشو داده شود. البته زمان دوسال تقریبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

احتمال سوم: سنسور آب گرم مصرفی خراب است که به ندرت اتفاق می‌افتد.

احتمال چهارم: در دستگاهایی که با فلومتر کار می‌کنند خرابی فلومتر و اشتباه اعلام کردن دبی

احتمال پنجم: بعضی مواقع زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنیم آب به خوبی گرم میشود اما زمانی که آب را با سرد مخلوط می‌کنیم آب به جای ولرم شدن سرد می‌شود. در این موارد تقریبا با قاطعیت میشود گفت اشکال از فلوسوئیچ یا فلومتر است.

احتمال ششم: پرشر فن خراب است و قطع و وصل میکند. به همین دلیل آب سرد و گرم می‌شود (به ندرت اتفاق می‌افتد).

احتمال هفتم: شعله بلند دستگاه تنظیم نیست. این مورد بیشتر در مواقعی بروز میکند که فشار آب گرم نسبتا کم باشد. نشانه آن هم این است که آب به اندازه کافی گرم می‌شود دما به سرعت به بالای شصت میرسد و دستگاه برای چند لحظه خاموش می‌شود.

احتمال هشتم: سنسور شوفاژ مشکل دارد. البته به ندرت اتفاق می‌افتد.

احتمال نهم: مبدل اولیه جرم گرفته. البته این مورد فقط در دستگاهای دو مبدل اتفاق می‌افتد.

احتمال دهم :پمپ ضعیف شده است.

احتمال یازدهم : فشار آب سردی که وارد پکیج می‌شود بیش از حد کم است. در نتیجه آب بلافاصله جوش می‌شود و سنسور آب گرم مصرفی فرمان قطع شعله را می‌دهد. و این روند مدام تکرار می‌شود و آب گرم و سرد می‌شود.

منبع کوپلینا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;