پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه شد

به گزارش تأسیسات نیوز، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در حکمی آقای «سید حمید پورمحمدی» را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد.

پزشکیان در حکم انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه، پورمحمدی را موظف به تحقق اهداف سند چشم انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری و قانون برنامه توسعه کرده است.
آقای پورمحمدی متولد ۱۳۴۶، دارای دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران بوده و معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه و معاون امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه، قائم مقام بانک مرکزی، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و معاون برنامه ریزی و اداری و مالی استانداری چهارمحال و بختیاری از جمله سوابق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

پورمحمدی متولد سال ۱۳۴۶ است و مدرک دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران دارد. او طی سال‌های اخیر در منصب‌های مختلف فعالیت کرده است.

او از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ به عنوان کارشناس حقوقی و معاون اداره کل در وزارت جهاد سازندگی (سازمان امور عشایر) فعالیت کرد. پس از آن هم مدیرعامل شرکت شاهد استان چهارمحال و بختیاری شد و تا سال ۱۳۷۵ در این سمت ابقا شد. رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه، در سال ۱۳۸۶ مشاور عالی رئیس بانک مرکزی نیز بود.
پورمحمدی منصب‌هایی، مانند معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد کشور بنیاد شهید انقلاب، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، را در کارنامه مدیریتی خود ثبت کرده است.

از معاونت در وزارت تا ریاست سازمان برنامه و بودجه

در کارنامه کاری او فعالیت در دوره وزارت صفدر حسینی هم دیده می‌شود که معاونت وزارت اقتصاد را برعهده داشت. آنطور که روزنامه اعتماد پیش از این نوشت، پس از آنکه صمصامی، سرپرستی وزارت اقتصاد و دارایی را برعهده گرفت پور‌محمدی را از معاونت امور بانکی و بیمه‌ای وزارت اقتصاد عزل کرد؛ اقدامی که به جمع‌آوری اطلاعات بانک‌ها و پرداخت تسهیلات به مشتریان مربوط بود.

پس از این برکناری هم مظاهری رئیس وقت بانک مرکزی به او حکم مشاور عالی داد. مدتی بعد هم پس از آنکه شمس‌الدین حسینی به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شد پورمحمدی با حکم حسینی به جایگاه قبلی خود یعنی معاونت امور بانکی و بیمه‌ای بازگشت. سمتی که در آخرین سال دولت اصلاحات و از سوی صفدر حسینی وزیر اقتصاد وقت به او واگذار شد. حالا هم مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم در حکمی او را به پست جدیدی منصوب کرده است، یعنی رئیس سازمان برنامه و بودجه./مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;