تجدیدنظر در تعرفه های بخش تولید

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان در تعرفه ها و محاسبه بخش تولید تجدید نظر کند.

 

 

 

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست بررسی تعرفه های نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: به همین منظور سازمان نظام مهندسی طی روزهای آتی نسبت به اصلاح و کاهش تعرفه های خود اقدام کند، در غیر این صورت تا هفته آینده در شورای برنامه ریزی و توسعه جلو دخالت این سازمان را در احداث ساختمان های دولتی و خارج از حریم تصویب و به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

 

 

 

وی یادآور شد: قرار بود با سپردن امور مهندسی و نظارت ساختمان های دولتی و تولیدی خارج از حریم، کار مردم تسهیل و تسریع شود، اما اکنون این اقدام عکس شده است.

 

 

 

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این اقدامات باعث انصراف بسیاری سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از انجام سرمایه گذاری در استان شده است.

 

 

 

وی گفت: تلاش برای جذب مشوق های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار جزو برنامه های اولویت دار مسئولان استان محسوب می شود.

 

 

 

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ 20.2 درصدی بیکاری استان اشاره و تاکید کرد: این در حالی است که طی 4 سال گذشته 41 هزار و 900 شغل و در سال گذشته 14 هزار و 300 شغل در استان ایجاد شد.

 

 

 

وی افزود: البته سال گذشته 33 هزار و 500 نفر متقاضی اشتغال در چهارمحال و بختیاری وجود داشت.

 

 

 

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اختصاص 75 هزار میلیارد ریال فاینانس به 45 طرح تولیدی مهم چهارمحال و بختیاری مانند کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد، پتروشیمی لردگان و فولاد سفید دشت از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در این استان و در دوران پسابرجام است.

 

 

 

وی یادآور شد: براساس پیگیری های صورت گرفته امسال 4.21 درصد سهم تسهیلات اشتغال و مشوق های سرمایه گذاری کشور برابر حدود 10 هزار میلیارد ریال، سه هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی، 225 هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به این استان اختصاص یافت.

 

 

 

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به همین منظور پیش بینی می شود با جذب کامل این تسهیلات نرخ اشتغال چهارمحال و بختیاری تا یکسال دیگر تک رقمی شود.

 

 

 

با سپردن نظارت احداث ساختمان های دولتی و بخش تولید چهارمحال و بختیاری به ویژه در حوزه کشاورزی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هزینه های سنگینی را از متقاضیان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران مطالبه می کند.

 

 

 

همین روند باعث دلسردی و انصراف بسیاری متقاضیان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران به منظور انجام سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;