بررسی های جدید و مهم سازمان نظام مهندسی فارس

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی سختمان فارس بر طبق مصوبه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز، همچنین در راستای بررسی ساختمان های فاقد مجری و مسائل پیرامون آن جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت رئیسه سازمان مهندس نامورچی، مهندس دادخواه، مهندس زنگنه و مهندس خواجه پور، معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز مهندس صفایی، مدیر کنترل و نظارت شهرداری مهندس نجیمی، جناب مهندس شاکرنیا نماینده اداره کل راه و شهرسازی و مهندس سالاری نماینده شورای شهر در تاریخ 14/08/96 برگزار گردید.



در این جلسه پیرامون مباحث بیمه تضمین کیفیت ساختمان، شناسنامه فنی و ملکی، مشکلات و معضلات مجریان و ساختمان های فاقد مجری بحث و بررسی صورت گرفت و با حسن نظر و تعامل اعضای حاضر در جلسه نتایج مثبتی حاصل گشت. اهم مصوبات این جلسه به شرح زیر است :

 

1- در صورتی‌که ساختمانی دارای مجری بدون ارائه شناسنامه فنی و ملکی گواهی کیفیت بنا صادر شده باشد، توسط معاونت نقشه سازی و معماری (اداره کل کنترل و نظارت ساختمان) مدیریت شده و اقدام قانونی گردد.

 

2- اداره کل کنترل و نظارت ساختمان طی مکاتبه‌ای به شهرداری‌های مناطق الزام ارائه شناسنامه فنی و ملکی در خصوص ساختمان‌های دارای مجری را در زمان پایان کار تأکید نماید و اداره کل کنترل و نظارت ساختمان پس از اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گواهی کیفیت بنا صادر نماید.

 

3- سازمان نظام مهندسی ساختمان حق‌الزحمه قانونی خود را از قبیل پنج در هزار شناسنامه فنی و ملکی ساختمان‌های مشمول مجری دریافت نموده و در خصوص ساختمان‌های با موافقت اصولی قبل از سال 96 در زمان پایان کار نسبت به انجام تکالیف قانونی خود در زمینه صدور شناسنامه فنی و ملکی عمل نماید.

 

4- در ساختمان‌هایی که قرارداد اجرا با مجری ذی صلاح منعقد می‌باشد مطابق بند 7-1-15 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان مهندس مجری ملزم به ارائه بیمه نامه تضمین کیفیت ساختمان می‌باشد.

 

5- در خصوص ساختمان‌هایی که به هر دلیل قرارداد اجرا در هر مرحله از عملیات اجرایی به اتمام رسیده و یا فسخ شده باشد و تمدید قرارداد اجرا انجام نشده باشد مسئولیت اخذ بیمه تضمین کیفیت ساخت و ارائه آن به بهره برداران نهایی به عهده مالک می باشد و در زمان صدور پایان کار موظف به ارائه بیمه نامه تضمین کیفیت به شهرداری می باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;