«تله میکروب» تاسیساتی برای بیمارستان ها

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان روشی برای ایجاد محوطه های فشار-منفی بزرگ در بیمارستان ها ابداع کرده اند که از شیوع و گسترش بیماری ها جلوگیری می کند. با درزبندی کامل یک بخش از بیمارستان و تنظیم سیستم تهویه موجود، بیمارستان ها می توانند ظرفیت خود برای مهار و درمان تعداد زیادی از بیماران را افزایش دهند.

 

 

 

 

وقتی یک بیماری عفونی شایع می شود، بعضی از بیمارستان ها از اتاق های فشارمنفی برای جداکردن و درمان بیماران استفاده می کنند. این اتاق ها از کنترل های تهویه برای مهار هوای مملو از میکروب استفاده می کنند تا این هوا در کل بیمارستان چرخیده نشود. اما در زمان بروز اپیدمی، این اتاق ها به سرعت پر می شوند.

 

 

 

 

به تازگی، یک تیم تحقیقاتی یک راه حل ساده و مقرون به صرفه برای تاسیسات پزشکی یافته اند که این تکنیک را برای آماده سازی بهتر برای زمان های شیوع بیماری گسترش می دهد.

 

 

 

شلی میلر استاد دانشکده مهندسی مکانیک و سرپرست این تیم می گوید: «شما می توانید از روش های مهندسی برای کاهش قرار گرفتن در معرض همه انواع آلودگی های هوایی استفاده کنید. در شرایط بیمارستانی معمول، بیماری زاهای هوابرد می تواند از اتاق های بیمار فرار کنند و در سالن ها و راهروها منتشر شوند که این تهدیدی برای پرسنل و بیماران به شمار می آید. پس اپیدمی های بیماری های هوابرد نیازمند برنامه ریزی سریع برای مهار گسترش آنهاست.

 

 

 

 

در شرایطی که لازم است تعداد زیادی بیمار عفونی همزمان پذیرش شوند، بیمارستان ها چادرهای دارای تهویه کنترل شده را می خرند که گاهی هزینه آن تا چندین میلیون دلار می رسد. با این وجود بیمارستان های دولتی اغلب بودجه ای برای این کارها ندارند و بیماران را به بیمارستان های منطقه ای بزرگ تر منتقل می کنند.

 

 

 

میلر و همکارانش فکر می کنند می توانند با استفاده از مهارت میلر در کنترل های مهندسی آلودگی هوا این مشکل را حل کنند.

 

 

 

تیم میلر یک بخش 30 تخته را درزبندی کردند تا یک اتاق حائل مجزا داخل درهای آتش نشانی آن تاسیس کنند. پس از آن، آنها تامین هوا را تا 60 درصد کاهش دادند و هوا را داخل بخش با بیشترین ظرفیت سیستم تهویه پمپ کردند.

 

 

 

از آنجایی که هوا سریع تر از ورود مکش می شود، بخش در مقایسه با بقیه بیمارستان تحت فشار منفی قرار می گیرد.

 

 

 

برای 24 ساعت بعد، دانشمندان سنسورهای فشار هوای واقع در ورودی ها و داخل بخش را با حضور بیماران و پرسنل و ورود و خروج عادی کنترل کردند.

 

 

 

در کل دوره 24 ساعته، بخش در یک فشار منفی باقی ماند. وقتی پزشکان، پرسنل و بیماران درها را به بخش باز می کنند، هوا به داخل هجوم می آورد و هیچ هوایی به بقیه بیمارستان فرار نمی کند.

 

 

 

با این وجود، در داخل خود بخش نگه داشتن اتاق های بیماران در فشار منفی بیشتر نسبت به سالن ها و اتاق ها سخت است. میلر گفت این به معنای ان است که پرسنل بیمارستان باید در زمان شیوع بیماری تجهیزات محافظ بپوشند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;