ضوابط جدید آتش نشانی برای سامانه های اطفای حریق ساختمان ها

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری 125، نسخه نهایی دستوالعمل ها و ضوابط جدید ملاک عمل سامانه های اطفای حریق از سوی معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران برای اجرا به شرکت های ایمنی و سازندگان ساختمان ها ابلاغ و در سایت این سازمان منتشر شد.

 

 

 

 

تمامی ضوابط و الزامات این آیین نامه، برای ساختمان هایی که دستورالعمل ایمنی آنها بعد از تاریخ 1394.10.1 صادر شده است، لازم الاجرا است.

 

 

 

 

در این دستورالعمل، شرایط و الزامات مرتبط با سیستم های اطفای حریق مشخص شده و برخی از بخش های آن با توجه به شرایط داخلی کشور، تطبیق و بومی سازی شده است.

 

 

 

 

با رشد روزافزون جمعیت در کلان‌شهر تهران و افزایش تقاضا در بخش ساخت و ساز، نیاز به ارتقای دانش مهندسی ساختمان بیش از پیش احساس می شود.

 

 

 

 

با استناد به آمار و ارقام حوادث ارجاع شده به این سازمان، متأسفانه عدم آگاهی از اصول ایمنی ساختمان‌ها و بعضاً در نظر نگرفتن تمهیدات ایمنی، هرساله حوادث و سوانح تلخ بسیاری را موجب شده و خسارات مالی و جانی فراوانی را به شهروندان تحمیل می‌کند.

 

 

 

 

پیش‌بینی تمهیدات اطفاء حریق و رعایت اصول و استانداردهای مرتبط با آن یکی از مهم‌ترین عواملی است که می تواند به کاهش میزان خسارات جانی و مالی احتمالی ناشی از حریق، کمک نماید.

 

 

 

 

در راستای ارتقای دانش ایمنی و صیانت از جان و مال شهروندان، معاونت پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران با حمایت مدیرعامل این سازمان و تلاش گروه مطالعات فنی حوزه پیشگیری سازمان، پس از بررسی و مطالعه ضوابط و استانداردهای بین المللی مرتبط با سیستم های اطفاء حریق و تطبیق و بومی سازی برخی از بخش های آن با شرایط داخلی کشور، اقدام به تنظیم و انتشار نسخه نهایی «ضوابط ملاک عمل سامانه های اطفا حریق» کرده است که متن کامل آن در قسمت معاونت پیشگیری سایت رسمی سازمان(www.125.ir) قابل دسترسی است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;