جبهه گیری هیئت مدیره نظام مهندسی تهران

 

به گزارش تاسیسات نیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اعضای هیئت مدیره سازمان نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ارسال کردند.


متن نامه به شرح زیر است:


 

جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی


با سلام و احترام


ضمن تقدير و تشکر از زحمات مسوولان برگزاری هفتمين دوره انتخابات هيات مديره سازمان نظم مهندسی ساختمان استان تهران به استحضار می‌رساند مقرر بود انتخابات هفتمین دوره هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها به عنوان مهمترین رویداد حرفه‌ای مهندسی در سطح کشور، شانزدهم مهرماه جاری برگزار گردد.


در استان تهران نیز استقبال بی‌سابقه مهندسین عضو، برای تعیین هیأت مدیره سازمان با ساز و کار دموکراتیک و قانونی، مؤید اهمیت آن بود و میرفت که حماسه دیگری در مشارکت گسترده مهندسین و اعتلای جایگاه حرفه مهندسی در هفتمین حضور تاریخی ایشان رقم خورد.

 

اما با کمال تاسف در جریان برگزاری انتخابات در استان تهران به دلایل نامعلومی نرم‌افزار مربوطه در حوزه‌های اخذ رای مواجه با اشکال و نقص فنی شد و پس از چند ساعت معطلی، اعضای سازمان و مهندسین محترمی که برای مشارکت در سرنوشت حرفه‌ای و صنفی خود به محل صندوق‌های رای مراجعه کرده بودند موفق به انداختن آراء خود نشده و در نهایت هیات اجرایی انتخابات استان در ساعت 11:15 (سه ساعت پس از زمان اعلامی برای شروع رای گیری) در اقدامی بی‌سابقه و تحت عنوان صیانت آرا اقدام به توقف و لغو انتخابات نمود.

 

صرف نظر از ابهامات عدیده‌ای که این واقعه در اذهان مهندسین عضو سازمان متبادر ساخته؛ نکته اساسی آنست که چرا علیرغم گذشت بیش از 3 روز از لغو انتخابات در پایتخت میهن اسلامی، مسوولین مربوطه اعم از هیات‌های اجرایی و نظارت از ارائه هرگونه توضیح قانع کننده و اطلاع رسانی در خصوص علل این اتفاق ناخوشایند خودداری نموده و از قبول مسوولیت آن، که به اعتماد جامعه فرهیخته مهندسین خدشه جدی وارد ساخته است سر باز زده و نسبت به عذرخواهی رسمی از مهندسین استان و برخورد قاطع با مسببین اصلی این رخداد استنکاف ورزیده‌اند.

 

اینجانبان اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، متفقاً بر مبنای وظایف قانونی و در راستای دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه‌ای اعضای محترم، ضمن اعلام صریح عدم هرگونه مداخله در فرآیند برگزاری انتخابات از جمله تعیین مجری برگزاری الکترونیک، راستی آزمایی و تایید نرم‌افزار مربوطه و نیز توقف و تعویق برگزاری آن، نسبت به شرایط پیش آمده عمیقاً ابراز تاسف نموده و خواستار رسیدگی و برخورد جدی با مسببین آن که موجب اتلاف وقت و منابع سازمان، ایجاد جو بی اعتمادی و کاهش احتمالی مشارکت اعضا در ادامه روند برگزاری گردیده می‌باشیم.


همچنین خواهشمند است مقرر فرمایید مسببین امر نسبت به پذیرش مسوولیت جبران خسارات مادی و معنوی اعضا، نامزدها و تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای و نیز تقبل هزینه‌های تعویق و برگزاری مجدد انتخابات را به طریق ممکن بر عهده گیرند.

 

در خاتمه توفیق روزافزون حضرتعالی و مجموعه تلاشگر آن وزارت در ارتقای شئونات و جایگاه حرفه مهندسی در سطح کشور را از خداوند منان خواستاریم.

 

هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

18 مهرماه سال 1394






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;