نمایشگاه بین المللی نفت و گاز آغاز می شود

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، هدف از برپایی این نمایشگاه، توسعه و افزایش حجم صادرات غیرنفتی کشور و برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و جمهوری آذربایجان اعلام شده است.



این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران با ترکیبی از سازمانها، شرکتها، موسسه ها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان، تجار و بازرگانان ایرانی در مساحتی بیش از یک هزار و ٥٠٠ مترمربع در محل مرکز نمایشگاهی بین المللی واقع در شهر باکو برگزار می شود.



پیش بینی شده با بهره گیری از توافقهای به عمل آمده بین مقامهای دو کشور و امضای پنج سند همکاری های همه جانبه بین تهران و باکو، در این نمایشگاه امکان مذاکره تجار و فعالان اقتصادی دو کشور و معرفی حوزه فعالیت و کالاها فراهم شود.



آبانماه سال گذشته، در دیدارها و مذاکرات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و الهام علی اف همتای آذربایجانی وی در باکو، پنج سند همکاری بین تهران و باکو به امضاء رسید.



کالاهای ایرانی که در این نمایشگاه عرضه می شوند شامل صنعت ساختمان، تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه های مهندسی، پروژه های فنی و مهندسی و توسعه شهری و ساخت و سازها و صدور خدمات فنی و مهندسی مربوطه، خدمات فنی و مهندسی در زمینه های راهسازی، پل سازی، آسفالت، انتقال لوله های نفت و گاز، تولیدات صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سرویس های بهداشتی، سنگ، شیشه، درب و پنجره، لوله ها برای انتقال آب و فاضلاب، بالابرها، سیستم های آبیاری و کشاورزی، ماشین آلات ساختمانی، برق و تجهیزات مرتبط با آن است.



حجم مبادلات تجاری تهران و باکو اکنون ٥٠٠ میلیون دلار است که انتظار می رود در سال آینده به سه برابر این میزان افزایش یابد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;