نظام مهندسی ساختمان: از ضروریات کشور

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مرجع تقلید شیعیان جهان وجود سازمان نظام مهندسی ساختمان را یکی از ضروریات کشور برشمرد و بر تقویت بنیه علمی و معنوی مهندسان تاکید کرد.


به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و استان قم ، تعدادی از روسای نظام مهندسی ساختمان استانها و اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در سخنانی با تاکید بر انجام درست در همه امور با اظهار داشت: در زمان پیامبر اسلام یکی از یاران و اصحاب حضرت درگذشت که او را برای دفن به قبرستان بقیع بردند و در پایان مراسم تدفین پیامبر اکرم (ص) با دستان خود خاک هایی که بر روی قبر ریخته شده بود را صاف کرد و فرمود که این بدن در زیر خاک از بین می رود اما خداوند رحمت می کند کسی را که همه کارها را به درستی انجام دهد و حضرت حاضر نشدند خاک های روی قبر نامیزان باشد.

 

وی با بیان اینکه وجود سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از ضروریات کشور است بیان داشت: در گذشته معماران امر ساخت و ساز را به دقت انجام می دادند و به همین دلیل عمر مفید ساختمان ها طولانی بود و امروز ساختمان هایی در کشور داریم که با گذشت بیش از ۲۰۰ سال همچنان پابرجا هستند.

 

آیت الله سبحانی تصریح کرد: علم و ایمان باید در کنار همدیگر باشد چرا که در این صورت آرامش و امنیت مردم فراهم خواهد شد.

 

این مرجع تقلید عنوان کرد: میدان شهرداری تبریز توسط مهندسان آلمانی در سال ۱۳۱۳ ساخته شد و امروز پس از گذشت حوادث بسیاری شاهد پابرجا بودن آن هستیم هر چند که این بنا را کافرها ساختند اما وجدان کاری آنان موجب شد تا کاری اصولی صورت گیرد.

 

آیت الله سبحانی همپنین عنوان کرد: مسجد کبود تبریز که در سال ۸۰۷ قمری بنا شده است اما همپنان می بینیم که کاشی های به کار رفته در این بنا تازه و جدید است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود:سازمان نظام مهندسی ساختمان باید فعالیت های خود را محکم تر و واقع‌بینانه تر دنبال کندو باید در راستای تقویت بنیه های علمی و دانش مهندسان برنامه ریزی و تلاش کرد چرا که مهندسان ضامن جان و مال مردم هستند و مهندسان نیز می بایست وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و رضایت مردم را جلب کنند.

 

وی همچنین ابراز داشت: دولت و مسئولان برای حل مشکلات اشتغال مهندسان و مسائل دیگر این قشر باید تلاش کنند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;