نامه قربانخانی به رییس مجلس شورای اسلامی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به ریاست مجلس شورای اسلامی را در ذیل می خوانید.

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکترعلی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحيات

احتراماً، به استحضار می رساند اخیراً آقای محمد ابراهیم رضایی نماینده محترم مردم خمین در مجلس شورای اسلامی طی اظهارت احساسی و غیر کارشناسی ، سازمانهای نظام مهندسی ساختمان را به “سازمانهای فاسد و باج بگیر سرگردنه “متهم نموده و تصویب کنندگان قانون نظام مهندسی را نیز افرادی به فکر منافع خود دانسته اند.



همانطور که جنابعالی استحضار دارید، سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، ماهیت قوانین را سیاستگذاری می نماید و شکل قوانین و نحوه ی اجرای قانون را قانونگذاران و حقوقدانان معین می کنند. بنابراین شایسته است سیاست های کلی، ماهیت جهت گیری قوانین نیازهایی که برای هدایت جامعه وجود دارد براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نظام تعیین شود.

 

 

از این منظر سیاستهای کلی ابلاغ شده، جهتگیری ها و ماهیت قوانین و سند بالادستی قوانین می باشد. در سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص مقابله با بلابای طبیعی و حوادث غیر مترقبه اینطور ابلاغ گردیده است “بند ۲- ۶ بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز با به کارگیری نیروهای متخصص و نربیت نیروی کار ماهر در کلیه سطوح و “تقویت نظام مهندسی “و تشکلهای فنی و حرفهای و استفاده از تجربه های موفق کشورهای پیشرفته زلزله خیز”ونیز در سیاست های کلی در بخش شهرسازی “بند ۷- “بر تقویت و کارآمد کردن نظام مهندسی” تاکید شده است اینکه یک نماینده مجلس قانون گذاری،نسبت به این سیاست ها بی اطلاع یا خدای نا کرده بی اعتنا باشد موضوعی است که مسئولین امر باید به آن بپردازند اما اینکه بدون هیچ مستندات و یا محکومیت قانونی، سازمانهای نظام مهندسی را که دارای ۴۰۰ هزار عضو مهندس فرهیخته می باشد.به فساد متهم می نماید، حتما نیازمند بررسی و رسیدگی و صدور رای در مراجع صالحه است.



لذا خواهشمند است دستور فرمایید این اظهارات و اتهامات در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته و پاسخی مناسب جهت اعضای سازمانهای نظام مهندسی ارائه گردد. همچنین سازمان نظام مهندسی استان تهران با داشتن بیش از ۱۱۵ هزار عضو این حق را برای خود محفوظ میداند تا موضوع را از طریق مراجع قضایی نیز پیگیری نماید.



همچنین به آقای رضایی متذکر میشویم اگرایشان درکسوت قانون گذار ونیزناظر براجرای قانون بدنبال اجرای صحیح و دقیق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تایید قرار گرفته ، بودند امروز شاهد .” خسارت های سنگین زلزله کرمانشاه نبودیم و نیز متذکر می شویم که بیمارستانها و تمام ساختمان هایی که از بودجه دولت استفاده می نمایند از شمول قانون نظام مهندسی خارج می باشد و سازمانهای نظام مهندسی در آن هیج نقشی ندارند.



پیشاپیش دستور پیگیری و ارائه پاسخ به افکار عمومی و جامعه مھندسی که صادرمی فرماييد کمال تشکر امتنان را دارم.

 

حسن قربانخانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

۱۱/آذر/۹۶

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;