ممنوعیت استفاده از R134a در چیلرهای آمریکایی

به گزارش تاسیسات نیوز، در صورت تصویب، به موجب قانون جدید صنعت، استفاده از مبردهای HFC: R134a, R410A, و R407C از سال 2025 ممنوع می شود.

 

 

 

انجمن دفاع از منابع طبیعی گروه زیست محیطی ایالات متحده (NRDC) و موسسه تهویه مطبوع، گرمایش و تبرید (AHRI) بر سر جدول زمانی برای حذف استفاده از مبردها در انواع چیلرهای جدید با اندازه های مختلف توافق کرده اند.

 

 

 

توافق NRDC/AHRI تحویل سازمان حفاظت از محیط زیست شده است. این سازمان به موجب برنامه سیاست گذاری جایگزین های جدید (SNAP) قانون هوای پاک آماده وضع قوانینی برای پایان دادن به استفاده ا HFC ها در کاربردهایی است که جایگزین ایمن تر وجود دارد. سازمان حفاظت زیست یک قانون SNAP اولیه در جولای 2015 منتشر کرد.




دومین قانون SNAP گروه های بیشتری از تجهیزات شامل چیلرها را پوشش داده و امسال نهایی می شود.

 

 

NRDC می گوید سال گذشته قانون را برای تکمیل فاز نهایی ممنوعیت استفاده از R134a, R410A و R407C در چیلرهای جدید تا سال 2023 تحویل سازمان حفاظت از محیط زیست داده است. سازندگان طرفدار خطوط زمانی طولانی تر هستند.

 

 

 

احتمالا با این توافق تولیدکنندگان بیشتری به سمت مبردهای HFO با GWP کم یعنی R1234ze و R1233zd رو می آورند. چندین سازنده بین المللی و برتر چیلر از جمله کریر، کلیماونتا، ایردال، بلوباکس و کافلی قبلا چیلرهای R1234ze را اعلام کرده و صنایع سنگین میتسوبیشی و ترین ماشین هایی دارند که از R1233zd استفاده می کنند.

 

 

 

همچنین این توافق اطمینان می دهد سازمان حفاظت محیط زیست هر سه مبرد پرخطر را در همه گروه های تجهیزات چیلر ممنوع خواهد کرد. چیلرها اندازه، مبردها و فناوری های بسیار متنوعی دارند و تمایل صنعت به طراحی مجدد چیلرهای پیچیده تر در طی 8 سال یک نشانه قوی برای پشتیبانی انها از اهداف آب و هوایی است.

 

 

 

در یک گزارش AHRI گفت: « به دنبال تصمیمات طولانی مدت برای اهمیت حرکت فراتر از مبردهای با پتانسیل گرم کردن گلخانه ای بالا که در چیلرها استفاده می شود و بادر نظر گرفتن عواملی مثل ایمنی جایگزین ها، بهبود مداوم راندمان سیستم، خطوط زمانی توسعه محصول و خودداری از مهاجرت بازار، دو گروه از این اقدام تبعیت می کنند.

 

 

این توافق نمونه دیگری از حرکت فعالان صنعت برای کار گروهی در جهت پیشرفت زیست محیطی به شمار می اید.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;