عضویت در کمیته فنی ISOTC241 با عنوان سیستم‌های مدیریت ایمنی جاده‌ای

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد، این سازمان اطلاعیه ای جدید در خصوص کمیته های فنی صادر کرده است.

سازمان ملی استاندارد ایران در راستای ساماندهی مشارکت گروه های ذینفع، ذیربط و متخصصین در تدوین استانداردهای بین المللی سازمان های استاندارد سازی، اقدام به تشکیل و بهبود ساختار کمیته های فنی متناظر می نماید تا با حفظ منافع و مصالح ملی و ارائه نظرات علمی در عرصه تدوین استانداردهای بین المللی حضور فعال داشته باشد.

 

از این رو با توجه به تخصصی بودن استانداردسازی در کمیته های فنی سازمان بین المللی استاندارد سازی کمیته فنی ISIRI/TC 241متناظر با کمیته فنی ISOTC241 با عنوان “سیستم‌های مدیریت ایمنی جاده‌ای“به منظور تجدید وبهبود ساختار، از متخصصان کشور دعوت به عمل می آورد در صورت تمایل به همکاری با سازمان، با بررسی مطالب ،فرم عضویت را تکمیل نموده و به آدرس ایمیل isiri.tc241.kadkhodazadeh@gmail.comارسال فرمایید .

 

تاریخ شروع پذیرش:10/07/1394

تاریخ پایان پذیرش: 10/08/1394

نقش وظایف اعضاء:

پس از ایجاد کمیته فنی متشکل از گروههای ذینفع ،اعضا کمیته با مشارکت و اعلام نظر روی مدارک و پیش نویس استانداردهای بین المللی نقش مهمی در مشارکت بین المللی با حفظ منافع ملی دارند.

دامنه کاربرد کمیته فنی ISIRI/TC241 :

توجه و سرمایه‌گذاری درخصوص ایمنی ترافیک و به کار بستن تدابیر لازم و انجام اقدامات همه جانبه به منظور مهار و کاهش تصادفات، از اولویت‌هایی است که باید در سیاستگذاری کلان هر کشور در نظر گرفته شود.تصادفات رانندگی یک مشکل چند جانبه است و هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات جدی و روزافزون ناشی از فقدان ایمنی را رفع نماید و همکاری‌های همه‌جانبه و مؤثر تمامی دستگاه‌های کلیدی و دخیل در این امر لازم و ضروری می‌باشد.

 

سازمان جهانی استاندارد (ISO) در جهت رفع این مشکل با تشکیل کمیته فنی سیستمها‌ی مدیریت ایمنی جاده‌ای و تدوین استاندارد 39001 گام برداشته و در کشورمان نیز کمیته متناظر با آن در جهت مدیریت و هدایت صحیح و موثر اقدامات، تشکیل شده است. فعالیت این کمیته، استاتدارد سازی در حوزه سیستم مدیریت ایمنی ترافیک جاده‌ای می‌‌باشد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;