شرکت ملی گاز ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، پیشتاز بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف ایمن گاز طبیعی، شرکت ملی گاز ایران است.



دکتر جواد نوفرستی، مدیرعامل انجمن جامعه ایمن و رییس کارگروه کشوری پیشگیری از مرگ‌های خاموش در نشست هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری در راستای مقابله و پیشگیری از نشت Co، که روز چهارشنبه ۸ آذرماه به میزبانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: طبق آمار و ارقام به‌دست آمده در این زمینه، سال گذشته ۸۳۶ نفر در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که هرساله چیزی حدود ۸۰ هزار نفر در اثر نشت این گاز سمی، مسموم شده و تنها یک درصد از آنان، فوت می‌کنند.

 

 

وی با اشاره به این که تبعات ناشی از این گازگرفتگی در بسیاری از موارد، بسیار بدتر از مردن است، گفت: نکته بسیار مهمی که همیشه از نظر رسانه‌ها و سایر نهادها مغفول می‌ماند، آن است که تنها ۱۰ درصد مرگ‌های خاموش طی این سال‌ها، به مرگ با گاز طبیعی برمی‌گردد که متولی آن شرکت ملی گاز ایران است و در واقع، بالغ بر ۷۰ درصد از این آمار جزو مرگ‌هایی است که هیچ متولی برای آن وجود ندارد!

 

 

نوفرستی با طرح این پرسش که چرا به اشتباه تمامی مرگ‌های این‌چنینی را به گاز طبیعی نسبت می‌دهیم، گفت: کامیون‌دارانی که شب با خستگی در پارکینگ‌ها و داخل ماشین‌های خود، می‌خوابند، در بسیاری از موارد، دیگر هرگز صبح روز بعد را به علت خفگی ناشی از احتراق ناقص، نمی‌بینند. چه کسی مسئول اطلاع‌رسانی به این افراد و یا کارگرهایی است که در کارگاه‌های ساختمانی شب را به صبح رسانده و بسیاری از آنان جان خود را به واسطه استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن از دست می‌دهند؟!

 

 

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن در پایان با بیان این که اطلاع‌رسانی به‌موقع در آغاز فصول سرد سال، نسبت مستقیم با کاهش حوادث در این زمینه دارد و شرکت ملی گاز ایران این کار را تاکنون به خوبی انجام داده، تصریح کرد: از تمامی شما عزیزانی که این دعوت را پذیرفته و قدم رنجه کرده‌اید، درخواست دارم تا دست به دست هم داده و با تعامل و هم‌افزایی بیشتر، کاری کنیم تا ۴ ماه باقیمانده از سال، رکوردشکنی کرده و میزان مرگ خاموش را تا حد امکان کاهش دهیم؛ چراکه تک تک ما در قبال جان مردم مسئول هستیم. ما به دنبال مقصر نیستیم و تنها تلاش داریم تا از گذشته، برای آینده درس بگیریم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;