سیاست گذاری مدون در امر ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس علی اکبر رمضانی عضو هیات رییسه شورای مرکزی، در ارتباط با نقش مهندسان برق در توسعه پایدار، اظهار کرد: اقدامات مهندسان برق در حوزه صنعت و ساخت و ساز بسیار اثر گذار است.


وی تصریح کرد: نقش مهندسان برق در توسعه پایدار فراتر از مباحث ساختمان بوده و توانمندی‌های فعالان این رشته در کشور بسیار مناسب است و در حوزه توسعه پایدار نقش اساسی دارند و مباحث ساختمان هم از این جریان مستثنی نیست.


رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در ارتباط با هوشمند سازی ساخت و ساز و مبحث FTTH بیان کرد: آینده روشنی در این حوزه پیش بینی می‌شود.


وی با اعلام اینکه مصرف بهینه انرژی و ایجاد آسایش در اولویت کاری مهندسان قرار دارد،افزود: به دلیل علاقمندی مهندسان به این مباحث با وجود مشکلات و نقص قوانین پیشرفت‌ها مناسب بوده است.


مهندس رمضانی در پاسخ به این سئوال که آیا بستر سازی انجام شده است،یا خیر، افزود: این موضوع به سیاست گذاری در حوزه ملی نیاز دارد و این همایش‌ها می‌تواند زمینه را برای توسعه پایدار به ویژهFTTH را فراهم کند.


وی با اعلام اینکه بحث هوشمند سازی در اولویت مباحث قانونی مقررات ملی قرار نگرفته است، گفت: یک نقص قانونی در این بخش داریم و باید بستر سازی قانونی در این بخش باید انجام شود.


رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی مهمترین دغدغه‌های که باید مطرح شود را ، بحث ایمنی عنوان کرد و افزود: با توجه به پیچیده شده صنعت ساختمان و پیگیری اجرای هوشمند سازی در این حوزه نیاز داریم که مهندسان برق توجه بیشتری داشته باشند.


وی ادامه داد: برای اجرای مناسب هوشمند سازی و توجه به مباحث ایمنی نیاز به تغییر رویکرد به ویژه در مهندسی برق داریم.


مهندس رمضانی بیان کرد: خدمات مهندسی در حوزه برق و روشنایی نباید خلاصه کرد در بخش هوشمند سازی باید جدی تر ورود پیدا کنیم.


وی در پایان گفت: مباحث تخصصی و راهکاری اجرای تکنولوژی‌های نو در این همایش باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;