سمینار آموزشی ایمنی کار در عملیات ساختمانی و عمران

به گزارش تاسیسات نیوز، سمینار آموزشی ایمنی کار در عملیات ساختمانی و عمران ( HSE ) در سالن اجتماعات هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد.




به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان ایلام در آغاز این سمینار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام در سخنانی با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در کارگاه های ساختمانی و اجرای طرح های عمرانی یادآور شد تلفات انسانی حوادث و سوانح ناشی از کار بعنوان فعالیت های پر مخاطره اهمیت توجه جدی به مقوله ایمنی و حفاظت را در اجرای عملیات عمرانی دوچندان می کند.





خانم مهندس حیدری با اشاره به تاکید ماده دو قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مبنی بر رعایت اصول ایمنی در کار افزود: وضع مقررات ملی جهت اطمینان در ایمنی – بهداشت – بهره دهی مناسب – آسایش و صرفه اقتصادی برای حمایت از مردم بعنوان بهره برداران واقعی ساختمان و فضا های شهری به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است.





رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام با اشاره به ضرورت اجرای دقیق مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان از سوی مجریان و کارفرمایان گفت : در ماده 48 قانون کار ، کارفرمایان و مجریان ساختمانی مکلف به انجام اقدامات ویژه برای تهیه امکانات و لوازم مورد نیاز تامین حفاظت ، بهداشت و ایمنی کارگران هستند. وی تاکید کرد: مهندسان ناظر نیز مکلف به نظارت و کنترل تامین ایمنی در اجرای طرح های ساختمانی هستند.





خانم مهندس حیدری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام سلامت و رعایت ایمنی در کارگاه های ساختمانی را با اهمیت توصیف کرد و افزود، باتوجه به مباحث مربوط به حوادث کار و توجه اساسی به رعایت سلامت و ایمنی کار به روز رسانی این امر مهم در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.





آقای شیرخانی سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، آقای عبداللهی رئیس بازرسی کار دیگر سخنران این سمینار آموزشی بودند که درباره برنامه های نهادینه کردن ایمنی کار در عملیات ساختمانی و عمرانی با شرکت کنندگان سخن گفتند.





در سمینار آموزشی ایمنی کار در عملیات ساختمانی و عمرانی (HSE ) که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام و همکاری اداره کل تعاون – کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد. آقای دکتر رحیمی مدرس این دوره برنامه های تخصصی بویژه الزامات رعایت ایمنی کار را به شرکت کنندگان ارائه کرد.




درپایان این سمینار آموزشی از شرکت کنندگان آزمون گرفته شد که درصورت موفقیت برای شرکت کنندگان گواهینامه از سوی مرکزتحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی وبهداشت وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی گواهینامه صادر میشود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;