سال بی آبی شیراز فرا رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، مشکلات آبی یکی پس از دیگری یقه شهرها را میگیرد و اینبار به شیراز رسیده است.

 

 

 

 

مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز با اشاره نزدیک شدن فصل گرما ‌و کاهش فشار آب شرب گفت: با وجود افزایش منابع تولیدی آب اما با نزدیک شدن به فصل گرما و کاهش فشار آب شهر شیراز تابستان امسال با کمبود آب مواجه می‌شود.






الله‌بخش نظرپور با بیان اینکه سرانه مصرف خانگی آب شرب درشیراز 132 لیتر در شبانه‌روز و در کشور این سرانه حدود 150 لیتر است اظهار داشت: با وجود افزایش منابع تولیدی آب اما با نزدیک‌شدن به فصل گرما و کاهش فشار آب شهر شیراز تابستان امسال با کمبود آب مواجه می‌شود.






وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر مشترکین شرکت آب و فاضلاب شیراز در منازل خود از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند افزود: بر اساس نظرات کارشناسان هر کولر آبی در هر ساعت بیش از 30‌لیتر آب مصرف می‌کند و چنانچه هر مشترک روزانه 10ساعت از کولرهای خود مصرف کنند رقمی معادل 183 میلیون لیتر مترمکعب مصرف می‌شود.






نظرپور بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش سفره‌های آب زیرزمینی در مقدار مصرف آب توجه بیشتری داشته باشند و مصرف بهینه از آب را به عنوان یک فرهنگ در بین اعضای خانواده خود نهادینه کنند‌.






وی گفت: جمعیت تحت پوشش تأسیسات آبرسانی در شهر شیراز یک میلیون و 800 هزار نفر است و 861 هزارنفرتحت پوشش فاضلاب هستند‌.






نظرپور بیان کرد: طول کل شبکه وخطوط انتقال آب درشهرشیراز 3 هزار و 300کیلومتر، طول شبکه فاضلاب یک‌هزارو 300 کیلومتر، تعدادمشترکان آب 610 هزارمورد وتعداد مشترکان فاضلاب 280 هزارمورد است .

 

 

منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;