راه اندازی سریع ترین آسانسور جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، رقابت بدون وقفه در افزایش سرعت حرکت بین صمعت حمل و نقل عمودی و صنعت حمل و نقل افقی همچنان با شدت ادامه دارد، همانطوری که برای انواع اتومبیل جاده و اتوبان مناسب با سرعت های بالا تامین می گردد.





برای آسانسورهای جدید نیز باید شرایط حرکت با سرعت های بالا فراهم شود. وقتی صحبت از ساختمان هایی با صدها متر ارتفاع می شود، تامین آسانسورهای سرعت بالا برای این برج های بلند مرتبه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

 

 

 

با نگاهی به نمودار رشد سرعت آسانسور این حرکت از قبل از دهه 1970 از 2متر بر ثانیه شتاب گرفته و تا سال 2014 به 18متر بر ثانیه رسیده و با پیشرفت فناوری های نوین در صنعت آسانسور همچنان رو به افزایش است.

 

 

 

در این راستا شرکت های مطرح و بزرگ صنعت آسانسور جهان با ساخت برج های بزرگ تست آسانسور شرایط مساعدی برای آزمایش و دستیابی افزایش سرعت آسانسور فراهم نموده اند. شرکت هایی چون:

 

 

هیتاچی

 

میتسوبیشی

 

تی سن کروپ

 

 

شیندلر

 

 

اوتیس

 

 

تا چندی پیش در جهان آسانسورهای برج تایپه 101 رکوردار بالاترین سرعت بودند. آسانسورهای برج تایپه 101 دارای سرعتی معادل 1010 متر در دقیقه (کمی بیشتر از 16متر بر ثانیه) بودند.

 

 

 

شرکت میتسوبیشی در رقابت با این برج، آسانسورهایی در برج شانگهای با 632 متر ارتفاع نصب کرده که این رکورد را شکسته و با سرعت 1080 متر در دقیقه طی مدت 35 ثانیه می توانید به تاج آن رسید.

 

 

 

سرعتی معادل 18متر بر ثانیه

 

گرچه شرکت هیتاچی نیز با ساخت آسانسورهایی با سرعت 18 متر بر ثانیه همدوش شرکت میتسوبیشی در این رقابت حضور داشت. اما شرکت میتسوبیشی الکتریک که دارای سابقه ای طولانی و بیش از 90 سال تجربه در ارائه محصولات قابل اعتماد و کیفیت دارد گام بلندی در ارتقا سرعت آسانسور برداشته و اخیرا اعلام نموده طی تحقیقات و پژوهش با رونمایی از سریعترین آسانسور جهان در یکی از سه دستگاه آسانسوری که قرار است مسیر 632متری ارتفاع برج شانگهای را طی کند به سرعت فوق العاده 1230mpm، 20.5 متر بر ثانیه خواهد رسید.

 

 

 

اسن آسانسور سریعترین آسانسور در جهان می باشد که با آن می توان از سطح دوم زیرزمین به طبقه 119 طی مدت 53 ثانیه با افزایش ایمنی در شرایط بسیار عالی و با نرمی حرکت، کم صدایی و سکوت و صرفه جویی در مصرف برق سفر کرد.

 

 

 

شعار شرکت این است: ساختمان های بلندتر بسازید، ما با ساختن آسانسورهای سریع السیر و کاستن زمان رسیدن به بالاترین نقطه آسمانخراش ها در حد قابل قبول در کنار شما هستیم.

 

 

 

سریعترین آسانسور جهان تا قبل از ظهور این آسانسور، آسانسور برج شانگهای چین بوده که با سرعت 1080متر بر دقیقه حرکت می کند.

 

 

 

در آسانسور جدید که قرار است رکورد سریع ترین آسانسور جهان را تغییر دهد، اپراتور قادر به تنظیم سرعت بین 1080 و 1230 متر بر دقیقه بسته به ترافیک مسافر خواهد بود این شرکت می گوید انتظار می رود نصب و راه اندازی سریعترین آسانسور جهان با سرعت 20.5 متر بر ثانیه تا شهریورماه 1395 کامل شود.

 

 

 

منبع: نشریه آسانسور، پله برقی و بالابر

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;