دیدار رییس نظام مهندسی قم با رییس مجلس

به گزارش تاسیسات نیوز، در دیدار رییس نظام مهندسی قم با رییس مجلس مطرح شد:

 

 

✔️ درخواست دفاع مجلس ازحیثیت حرفه ای مهندسی کشور


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در دیدار با دکتر لاریجانی از رییس مجلس شورای اسلامی خواست تا مجلس از حیثیت حرفه ای مهندسی کشور دفاع کند.


مهندس امین مقومی رییس سازمان در دیدار با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی قم در سخنانی با اشاره به مواضع اخیر برخی نمایندگان مجلس علیه جامعه مهندسی و سازمان های نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: پس از زلزله در مناطق غرب کشور متاسفانه بار دیگر شاهد هجمه ها علیه جامعه مهندسی و سازمان های نظام مهندسی ساختمان بودیم و از جمله نماینده خمین نیز در این خصوص سخنان نادرستی در نطق میان دستور خود داشتند که به دنبال آن اعتراض هایی از سوی مهندسان کشور را شاهد بودیم.


مقومی بیان داشت: هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در همین راستا نامه ای خطاب به سه نماینده محترم قم در مجلس شورای اسلامی نوشته است که از ایشان به ویژه جنابعالی که ریاست مجلس شورای اسلامی را عهده دار می باشید ، انتظار داریم از حیثیت حرفه ای مهندسان که در طول این سالها خدمات گسترده ای در سطح کشور و قم ارائه کرده اند، دفاع کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور کار قرار داشتن اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان همواره از اصلاح آنچه که به نفع مردم و مهندسان بوده حمایت کرده است و امیدواریم تغییراتی که در این قانون اعمال خواهد شد در نهایت به سود مردم باشد و در این راستا آمادگی ارائه پیشنهاد ها و نظرات کارشناسی را داریم.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تاکید کرد: انتظار می رود در اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ضمن توجه به وظایف همه دستگاه های مسئول در ساخت و ساز، نقش دستگاه های مختلف در اجرای قانون مشخص شود تا اجرای این قانون به صورت کامل در نهایت موجب ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و رضایتمندی مردم شود.


مقومی افزود: این ظرفیت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم وجود دارد تا برای تدوین لوایح و طرح های مرتبط با حوزه های مهندسی نظرات کارشناسی خود را ارائه دهد.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین همایش اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در قم بیان داشت: این همایش ملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ آذر ماه با حضور رؤسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، مدیران کل راه شهرسازی استانها و بیش از ۶۰۰ مهندس در قم برگزار خواهد شد، علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، اساتید برجسته حوزه اخلاق مهندسی نیز در طی دو روز مباحث آموزشی در این موضوع را ارائه خواهند کرد.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از دکتر لاریجانی برای ایراد سخن در اولین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان همچنین جلسه با اعضای شورای مرکزی که در حاشیه این همایش در قم برگزار خواهد شد، دعوت کرد.


دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن دستور جهت پیگیری مباحث مطرح شده، بیان داشت: پیشنهادهای سازمان نظام مهندسی در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ساختمان ارایه شود تا پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد.


رییس مجلس شورای اسلامی همچنین بر ارایه با کیفیت خدمات فنی و مهندسی، تسهیل در ساخت و ساز اصولی و تلاش برای رضایتمندی بیشتر مردم تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;