دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور توسط صاحبان ساخت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سازمان ملی استاندارد، منصور لهونیان ، مدیرکل استاندارد استان کردستان با شعبان سپهر ، فرماندار قروه درباره مسائل و مشکلات استاندارد این شهرستان دیدار و گفت گو کرد.





لهونیان با بیان اینکه مساله کالیبره کردن اوزان در جلوگیری از کم فروشی بسیار مهم است گفت: در سطح استان توجه زیادی به کالیبراسیون و نظارت بر کالا می شود. اما متاسفانه در شهرستان ها همکاری لازم صورت نمی گیرد و ما انتظار داریم اصناف و صنعت، معدن و تجارت در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

وی همچنین درباره مشکلات آسانسور عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان قروه ، ایمنی آسانسور وضعیت مطلوبی ندارد و ضرورت دارد با همکاری ارگان های مربوطه این مشکل پیگیری و رفع شود.

 

 

 

 

لهونیان افزود: صاحبان ساخت و ساز باید تاییدیه ایمنی آسانسور را از این اداره کل دریافت کنند و در این زمینه نیز شهرداری باید همکاری لازم را داشته باشد، وی در ادامه گفت: در حال حاضر 28 شرکت نصاب مجاز در استان وجود دارد که فقط سه مورد در شهرستان قروه وجود دارد.

 

 

 

 

مدیرکل استاندارد کردستان درباره واحدهای فعال شهرستان قروه عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان قروه 19 واحد تولیدی فعال دارای پروانه استاندارد اجباری، 6 واحد غیرفعال و 9 واحد تعطیل وجود دارد که نسبت واحدهای فعال شهرستان قروه به کل واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد در این شهرستان 56 درصد می باشد که از میانگین استانی پایین تر است و در شهرستان قروه غیر از واحد برق و الکترونیک بیشترین فعالیت به ترتیب مربوط به واحد شیمیایی، ساختمانی و غذایی- کشاورزی است.

 

 

 

 

لهونیان در ادامه سخنانش به موضوع طلا و استاندارد سازی پرداخت و بیان کرد: سازمان ملی استاندارد درباره ی طلای استاندارد دو اصل بسیار مهم را در نظر گرفته و آن نیز کالیبره بودن ترازوی طلا فروشی ها با هدف جلوگیری از کم فروشی و دارا بودن کد شناسایی همراه با علامت استاندارد می باشد که نشان دهنده از تولید داخلی است.

 

 

 

 

وی تاکید کرد : چنانچه طلایی کد شناسایی و علامت استاندارد نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق شناخته شده که باید قیچی شود و از شهروندان خواست هنگام خرید طلا به این دو اصل توجه کنند.

 

 

 

شعبان سپهر، فرماندار قروه نیز با تأکید بر اینکه فلسفه استاندارد برای اطمینان بخشی به مردم درباره کیفیت کالایی است که مصرف می‌کنند، گفت: تعامل انسان‏ها با هم و زندگی در عصر حاضر، به ‏ویژه با رشد فن‏آوری، به اندازه ‏ای پیچیده شده است که اگر برای همه موارد، استاندارد معینی تعریف نشود و افراد ملزم به اجرای آن نشوند، زندگی طاقت‏ فرسا می‌شود.

 

 

 

 

وی با تأکید بند بر 24 اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن ، اهمیت و تاثیرگذاری استاندارد در جامعه را مشهودتر از پیش و رسالت سازمان ملی استاندارد ایران را نیز بیش از پیش سنگین کرده است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;