استفاده از سیستم تبریدی نوین برای فروشگاه ها

به گزارش تاسیسات نیوز، موفقیت اولین سیستم تبرید با استفاده از مبرد جایگزین R449 شرکت لینکلن شایر را بر آن داشته است تا این تکنولوژی را به سایر فروشگاه های خود گسترش دهد.

 

 

 

اولین فروشگاهی که از R449A – مبرد جایگزین R404A با QWP کمتر – استفاده می کند توسط شرکت تبرید اولترا در آوریل 2015 تاسیس و راه اندازی شد. پس از رضایت از این اقدام، 5 فروشگاه دیگر این شرکت با استفاده از مبرد جدید در 2015 افتتاح و برای نصب بیشتر در امسال برنامه ریزی شد.

 

 

 

R449 که توسط Chemours به عنوان Opteon XP40 نام گذاری شده AR4 GWP معادل 1397 دارد که تقریبا سه برابر کمتر از R404A است. گفته می شود مبرد جدید که ترکیبی از R32 (24.3%)، R125 (24.7%), R1234yf (25.3%) و R134a (25.7%) است، با ویژگی ها و عملکرد R404A مطابقت داشته و می تواند جایگزین سایر HFC ها مثل R507A, R407A و R407F شود. همچنین راه حل مناسبی برای سوپرمارکت هایی است که به دنبال جایگزین R22 پایدارتر هستند.

 

 

 

مدیر شرکت تبرید اولترا این سیستم را این گونه توضیح می دهد که 5 سایت جدید برای این فروشگاه ساخته شده که همه این سایت ها از طریق RDM با کنترل انرژی مخصوصا برای واحد تبرید به هم دیگر متصلند.

 

 

 

فروشگاه نمونه های Costan با کویل های EPTA شامل 5 کیلووات کابینت LT (تقریبا 3.75 متر فریزر) و 25 کیلووات قفسه سرد (حدود 12-15 متر قفسه چند طبقه ای باز) دارد. یک سردخانه و یک اتاق انجماد و نیز دو واحد مونوبلاک زانوتی نیز به عنوان یدک تعبیه شده است.

 

 

 

مهندسی از راه دو توسط سیستم RDM با نرم افزاری که توسط اولترا طراحی شده کنترل می شود.

 

 

 

پک تبرید – یک پک تقویت کننده سه مرحله ای، HT, MT و LT فعال – توسط اولترا با استفاده از اسکرول های دیجیتال کوپلند و ولوهای الکترونیکی دانفوس که توسط کنترلر RDM کنترل می شود طراحی شد. آنها از احیای گرما در کاربردهای مختلف استفاده می کنند.

 

 

 

پس از شارژ با R449، کنترل های فشار اواپراتور تنظیم شد تا فشار کاری کمی کمتر مبرد را توجیه کند و تنظیم سوپر هیت شیرانبساط برای اطمینان از عملکرد صحیح کنترل شد. به افزایش جزئی در دمای تخلیه در مقاسه با R404A با احیای گرما کمک شد.

 

 

 

سه ماه بعد از نصب، داده های کنترل شده با سایر فروشگاه های مشابه که با R404A کار می کنند مقایسه و راندمان مشابه گزارش شد. همچنین مشخص شده با تنظیمات جزئی برای شرایط کاری، مقداری صرفه جویی انرژی نیز امکان پذیر است.

 

 

Opteon XP40 هم اکنون از شرکت Climalife انگلستن در اندازه های سیلندری موجود است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;