استاندارد جدید ایزو برای کاهش هزینه های خرید توربین های گازی

به گزارش تاسیسات نیوز، به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، تقاضا برای انرژی تا سال 2040 می تواند با رشد 37 درصدی همراه باشد.





یک توربین گازی بسیار کارآمد ساخته شده برای نیروگاه برق، قادر به تامین انرژی برق چهارصد هزار خانه در 30 دقیقه است. اما برای خرید این توربین گازی نیروگاه برق، به مذاکرات پیچیده اداری میان خریدار و فروشنده نیاز است.





استاندارد جدید ایزو ISO 19859:2016، با عنوان کاربردهای توربین گازی – الزامات تولید انرژی؛ حداقل الزامات فنی و مدیریت تبادل اطلاعات میان طرف ها برای خرید موتورهای توربین گازی مورد نیاز تولید برق را در اختیار قرار می دهد.





این استاندارد خرید توربین های گازی، مجموعه ای از مشخصات فنی شامل عملکرد، قابلیت اتکا، طول عمر، پاکت عملیاتی، نگهداری، تضمین کیفیت، مدیریت پروژه، اسناد و مدارک، نصب و راه اندازی است.






مذاکرات برای حصول توافق جهت این خرید چالش بر انگیز است و طرف ها باید توافق قبلی درباره ویژگی های عملکرد، مدیریت واسط ها و مهمتر از آن مدیریت از پیش توافق شده برای عرضه اطلاعات داشته باشند. تامین کننده می تواند اسناد خرید را استاندارد شده نماید و انتظار کاهش تنوع محتوا و کیفیت مناقصه از سوی خریدار را نیز داشته باشد.





استاندارد ISO 19859:2016، توسط کمیته فنی ISO/TC 192 تدوین شده است.




منبع: ایزو







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;