ارزش یک قطره آب از نظر استاندارد ملی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد، تصفیه و استفاده مجدد از پساب فاضلاب در کشاورزی نه تنها سبب خلق واحه ای در بیابان می شود بلکه سبب تقویت اقتصاد و حفظ ذخایر جوامع نیز می شود.

اینک با کمک یک استاندارد جدید جریان مداوم پروژهای آبیاری تضمین خواهد شد.



در مناطقی که آب کمیاب است، فاضلاب تصفیه شده می تواند زندگی را به جامعه کشاورزی بر گرداند. این کار نه تنها سبب ایجاد یک منبع حیاتی جدید می گردد بلکه حس زیست محیطی را نیز ایجاد می نماید.



این استاندارد جدید کمک می کند تا عوامل اصلی در فرایند آبیاری به حداکثر منافع دست یابند و موارد تهدید کننده مربوط به سیستم آبیاری کشاورزی خود را به حداقل برسانند.



مجموعه استاندارد ISO 16075 حاوی راهنماهایی برای توسعه و اجرای پروژه های تصفیه فاضلاب شامل طراحی، مواد، ساخت و ساز و عملکرد است و موضوعات متعددی همچون کیفیت آب، انواع محصولاتی که می توان آبیاری نمود، ریسکهای مرتبط و اجزای اصلی (شبکه لوله ها و مخازن) را در بر می گیرد.



تصفیه صحیح فاضلاب روش ایده الی برای جایگزینی استفاده از آب شیرین در کشاورزی است. از فاضلاب تصفیه شده می توان در احیای اراضی، بهبود رشد و نمو محصولات کشاورزی و کاهش هزینه های کود دهی بهره برد.




استفاده از پساب فاضلاب سازگار با محیط زیست می تواند سبب جلوگیری از بروز آسیب های زیست محیطی به منابع آب شود. از پساب فاضلاب به غیر از آبیاری کشاورزی می توان در مصارف شهری و صنعتی نیز استفاده نمود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;