آتش در پارک ملی گلستان

به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست پارک ملی گلستان از وقوع یک فقره آتش سوزی محدود در این پارک خبر داد و گفت: در این حادثه یک هزارو 500 مترمربع از درختچه های زرشک و سیاه تلو از بین رفت.




سید مهدی کوچک اظهار داشت: آتش سوزی در پارک ملی گلستان بعداز ظهر دیروز و براثر بی احتیاطی راننده خودروی حمل شیر که 20 بسته کاه نیز روی تانکر خود حمل می کرد، رخ داد.

 

 

 

وی گفت: این حادثه در محدوده دو راهی دشت – پیچ سلیمان کشته و به گفته راننده این خودرو، براثر گرمای بالا و آتش گرفتن کاه ها به وقوع پیوست.

 

 

 

کوچک اضافه کرد: براثر این آتش سوزی علاوه بر سوختن خودرو، مساحتی درحدود یک هزارو 500 متر مربع از محدوده پارک ملی گلستان و درختچه های زرشک و سیاه تلو دچار خسارت شد.

 

 

 

وی تصریح کرد: با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان، نیروهای بومی و ادارات راهداری، هلال احمر و آتش نشانی منطقه دو راهی دشت، محیط بانی شارلق و تنگه گل آتش خاموش و از سرایت آن به اراضی جنگلی جلوگیری شد.

 

 

 

 

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقه حفاظت شده در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است؛ این منطقه قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده درکشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;