۳ نکته ساده برای استفاده بهینه از تهویه مطبوع در تابستان

هوا کم‌کم به سمت گرم شدن می‌رود و باید تجهیزات سرمایشی خانه‌ها را سرویس و راه‌اندازی کرد. یکی از این سیستم‌های سرمایشی که این روزها بسیار از آن استفاده می‌شود، سیستم تهویه مطبوع است.

اما قبل از اینکه نخستین موج گرما عرض‌اندام کند، باید این سیستم را برای رهایی از گرمای تابستان آماده کرد. چند اقدام ساده وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان بهینه‌ترین استفاده را از سیستم تهویه خود ببرید.
• تعویض فیلتر
تعویض فیلتر هرچند ممکن است ساده‌ترین کار باشد، اما بسیار مهم‌تر از آن چیزی است که تصور کنید. همانطور که از نام آن پیداست، کار فیلتر مشخص است. وقتی سیستم تهویه مطبوع را روشن می‌کنید، از داکت‌ها برای پراکنده کردن هوای تهویه‌شده به تمام بخش‌های خانه استفاده می‌کنید.
این کار با دمیدن هوا از طریق داکت‌ها انجام می‌شود. زمانی که هوا دمیده می‌شود، گرد و خاک مستقرشده در داکت‌ها را نیز به همراه خود به فضای داخلی خانه می‌کشاند.
مسئول گیر انداختن این گرد و خاک‌ها فیلتر است. از این رو، باید فیلتر سیستم تهویه مطبوع را چندین بار در سال تعویض کرد و این چیزی است که اغلب فراموش می‌شود.
تعویض فیلتر ضمن آسان و ارزان بودن، به هدایت هوای تمیز به داخل خانه کمک می‌کند.
• نقش سرویس‌کار حرفه‌ای
آیا این امکان دارد که بدون تعویض روغن یا سرویس، از خودرو برای چندین سال استفاده کرد؟ قطعاً خیر. اگر به این صورت از خودرو استفاده کنید، ماشین شما سال‌ها زودتر از آنچه باید، خراب می‌شود.
این کار در مورد سیستم تهویه مطبوع نیز صدق می‌کند. اگر چندین سال بدون سرویس کردن، از دستگاه تهویه مطبوع خود استفاده کنید، ابتدا بهره‌وری خود را از دست می‌دهد و پس از مدت کوتاهی به‌طور کامل خراب می‌شود.
سپردن این کار به سرویس‌کار حرفه‌ای باعث می‌شود تا خیالتان از وجود مشکل یا سالم بودن دستگاه راحت باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند، سرویس کردن دستگاه تهویه مطبوع، صرفاً برای آن‌ها هزینه‌تراشی است، این در حالی است که این کار آن‌ها را از هزینه‌های به‌مراتب بیشتر نجات می‌دهد.
در واقع، با تشخیص به موقع مشکل، هزینه تعمیر بسیار پایین‌تر است و در درازمدت یک صرفه‌جویی اقتصادی است.
• تمیز کردن سیستم تهویه مطبوع
تمیز کردن یکی از ساده‌ترین کارهاست، اما ممکن است به دست فراموشی سپرده شود. در طول پاییز و زمستان، به دلیل ریزش برگ و بارش برف و باران، احتمال اینکه بخش بیرونی سیستم تهویه مطبوع، کثیف شود و گرد و غبار به خود بگیرد بسیار بالا است.
از این رو، قبل از راه‌اندازی سیستم، اطراف سیستم تهویه مطبوع و قسمت درها و حتی قسمت داخلی را تمیزکاری کنید. برای تمیزکاری می‌توانید از شلنگ هم استفاده کنید.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع www.airquipheating.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;