۱۰ نقض بزرگ ایمنی از نگاه OSHA در سال ۲۰۲۱

OSHA  (اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای) بزرگترین مناطق خطر را در محل کار نشان می‌دهد که در تعداد نقل قول‌ها منعکس شده است.
تاسیسات نیوز: ممکن است فکر کنید که پس از بیش از یک دهه، شرکت‌ها و کارگران آن‌ها به طور یکسان سقوط از ارتفاع را بسیار جدی‌تر می‌گیرند. و با این حال، برای ۱۱ سال متوالی، بیشترین موارد نقض استاندارد‌های OSHA حفاظت از سقوط است. علیرغم تمامی پروتکل‌ها، رویه‌ها و تجهیزات موجود برای محافظت از کارگران در برابر سقوط، سقوط در محل کار بسیار شایع است.
پاتریک کاپوست، معاون اداره برنامه‌های اجرایی OSHA، در بیان ۱۰ نقطه پرخطر برتر سال ۲۰۲۱ در کنفرانس اخیر NSC در اورلاندو، خاطرنشان کرد که تعداد کل تخلفات نسبت به سال قبل تا حدودی کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ باعث می‌شود که بسیاری از کارمندان بیشتر یا بخشی از سال را از خانه کار کنند.
لیست ۲۰۲۱ شامل همان ۱۰ تخلف سال قبل است (و در واقع، همان لیست از سال ۲۰۱۹) اگرچه ترتیب تا حدودی تغییر کرد. اعداد زیر تعداد کل تخلفات و همچنین رتبه‌بندی هر تخلف در سال قبل را گزارش می‌دهند.
رتبه ۱۰. ۱۰. خطرات خودرویی اعم از حمل و نقل خودرو، مکانیکی و تعمیراتی ۱۱۱۳ تخلف. رتبه ۱۰ در سال ۲۰۲۰؛ ۲۰۰ تخلف کمتر از سال قبل
رتبه ۹. لیفتراک و کامیون‌های صنعتی برقی ۱۹۳۲ تخلف. رتبه ۷ در سال ۲۰۲۰؛ ۵۱۲ تخلف کمتر از سال گذشته
رتبه ۸. محافظت از چشم و صورت ۱۴۵۲ تخلف. رتبه ۹ در سال ۲۰۲۰؛ ۸۳ تخلف بیشتر از سال قبل.
رتبه ۷. عدم استفاده از محافظت‌های جلوگیری از سقوط –۱۶۶۶ تخلف. رتبه ۸ در سال ۲۰۲۰؛ ۴۵ تخلف بیشتر از سال قبل.
رتبه ۶. Lockout/Tagout(برای جلوگیری از وصل بدون هماهنگی جریان برق در تأسیسات، روشی تحت عنوان قفل و نشانه‌گذاری (Lockout Tagout) تعریف شده است. در این روش روی تجهیزات قطع‌کننده‌ی جریان که به صورت عمده کلید‌ها و بریکر‌ها هستند، از قفل‌های ایمنی و برچسب‌های هشدار دهنده استفاده می‌شود. ) ۱۶۹۸ تخلف. رتبه ۶ در سال ۲۰۲۰؛ ۳۶۷ تخلف کمتر از سال قبل.
رتبه ۵. اطلاع‌رسانی درباره خطر قریب الوقوع. ۱۹۴۷ تخلف. رتبه دوم در سال ۲۰۲۰؛ ۱۲۵۲ تخلف کمتر از سال قبل.
رتبه ۴. داربست ۱۹۴۸ تخلف. رتبه ۴ در سال ۲۰۲۰؛ ۵۹۰ تخلف کمتر از سال قبل.
رتبه ۳. نردبان ۲۰۲۶ تخلف. رتبه ۵ در سال ۲۰۲۰؛ ۱۰۳ تخلف کمتر از سال قبل.
رتبه ۲. محافظ‌های تنفسی (۱۹۱۰. ۱۳۴): ۲۵۲۷ تخلف. رتبه ۳ در سال ۲۰۲۰؛ ۱۲۲ تخلف کمتر از سال قبل.
رتبه ۱. سقوط در معنای عمومی به عبارت دیگر انواع سقوط‌ها بجز نردبان و داربست… ۵۲۹۵ تخلف. رتبه اول در سال ۲۰۲۰؛ ۱۲۹ تخلف کمتر از سال قبل.
OSHA(اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای) هر ساله این لیست را در دسترس کارفرمایان قرار می‌دهد تا به کارفرمایان کمک کند تا بر روی چه مناطقی در محل کار خود تمرکز کنند تا ایمنی را بهبود بخشند.
OSHA(اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای)ایمنیسقوط از ارتفاع
Comments (0)
Add Comment