ما و مالیات – 32

حسین بادامی

 

 

کارشناس امور مالیاتی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در این شماره قصد داریم اخبار مالیاتی ، بیمه و قانون تجارت را برای شما بازگو کنیم.




* رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، توجه ویژه به جرم “فرار مالیاتی” را از برنامه‌های مهم اداره مبارزه با جرائم اقتصادی عنوان کرد و افزود: تفاهمی در این راستا میان پلیس آگاهی ناجا و اداره اقتصاد و دارائی کشور منعقدشده است.





*مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶۰۰ شرکت در قالب شرکت‌های صوری و غیرواقعی شناسایی و در سامانه‌های نظام مالیاتی به ثبت رسیده است.





حسین تاجمیر ریاحی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت شرکت‌ها کاغذی در کشور افزود: درحال حاضر بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت در قالب شرکت‌های صوری و غیرواقعی شناسایی و در سامانه‌های نظام مالیاتی به ثبت رسیده این درحالیست که بیش از هزار شرکت دیگر درحال راست آزمایی هستند.

 

 

 

وی ادامه داد: چنانچه ثابت شود این شرکت‌ها اقدام به فعالیت‌های غیرواقعی می‌کنند در سامانه‌های سازمان مالیاتی به ثبت می‌رسند و این شرکت‌ها درنظام مالیاتی دیگر از اعتبار لازم برخوردار نخواهد بود.

 

 

 

 

ریاحی در ادامه تصریح کرد: مؤدیان مالیاتی مراقب فعالیت غیرقانونی شرکت‌های کاغذی که با هدف سودجویی، اقدام به کد فروشی و صدور فاکتورهای جعلی می‌کنند، باشند.

 

 

 

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: متأسفانه این شرکت‌ها به سمت‌وسوی خرید و فروش فاکتورها و اسناد و موارد غیرقانونی حرکت می‌کنند که این امر می‌تواند هم در نظام بانکی و همچنین نظام مالیاتی، مشکلاتی را رقم زند.

 

 

 

ریاحی در ادامه با بیان اینکه سازمان مالیاتی در راستای برخورد با این شرکت‌ها اقداماتی را انجام داده، عنوان کرد: این سازمان سامانه‌ای را طراحی کرده و صحت فاکتورهایی که این شرکت‌ها به داخل این سامانه ارسال می‌شود را بررسی و در صورت صوری بودن آن با متخلفین برخورد می‌کنند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت شرکت‌های کاغذی جرم به حساب می‌آید افزود: از آنجایی که این شرکت‌ها به جعل فاکتور بدون اجازه صاحبان شرکت‌های اصلی می‌پردازند این اقدام آن‌ها جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.







انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment