ما و مالیات – 11

حسین بادامی


کارشناس امور مالیاتی

به گزارش تاسیسات نیوز، یازدهمین قسمت مقاله ما و مالیات را میخوانید.




ازاین‌رو بعدازآن که شورای عالی کار پرداخت بن را به‌صورت نقدی تصویب کرد با این امید که افراد با دریافت مبالغ به‌صورت نقدی و ماه‌به‌ماه، هر آنچه خود لازم دارند از بازار خریداری کرده و یا رقم بن خود را در محل دیگری هزینه نمایند.





اما حالا مطرح می‌شود، ۱۱۰ هزار تومان بن نقدی رقمی نیست که در زندگی افراد نقش مؤثری داشته باشد و با آن نهایتاً شاید بتوان چند کیلو برنج خریداری کرد.

 

 

 

 

حالا برخی مقامات کارگری عنوان می‌کنند اگر روش بن غیر نقدی احیا شود، می‌توان در قالب تعاونی‌های فراگیر ملی تخفیفات مناسبی را در اختیار کارگران برای تأمین مایحتاج و اقلام موردنیاز خود قرارداد. اگر در گذشته سوءاستفاده‌هایی از بن کارگری شده، نمی‌توان اصل کار را کنار گذاشت.

 

 

 

 

ممکن است افزایش سالیانه حداقل دستمزد اندکی بر تورم تأثیر داشته باشد ولی کمک‌های معیشتی و کالایی می‌تواند منجر به رنگین‌تر شدن سفره کارگران شود.

 

 

 

افزایش بن نقدی کارگران به ۱۱۰ هزار تومان در سال جاری قدرت خرید چندانی نداشته و اگر بتوان این‌گونه حمایت‌ها و مزایای جانبی کارگران را به‌صورت غیر نقدی دنبال کرد، احتمالاً بهتر خواهد بود. فرد نمی‌تواند خرید چندانی با ۱۱۰ هزار تومان آن‌هم باقیمت‌های بازار آزاد داشته باشد.

 

 

 

 

با رقم فعلی بن نقدی نهایتاً بتوان یک مقدار برنج از بازار آزاد خریداری کرد ولی در قالب بن غیر نقدی می‌توان امکان ارائه تخفیفات را نیز برای کارگران و مشمولان قانون کار فراهم کرد.






انتهای خبر

تاسیساتمالیاتیادداشت
Comments (0)
Add Comment