راه اندازی سامانه یکپارچه نظام مهندسی ساختمان از اسفند امسال

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: سامانه یکپارچه نظام مهندسی ساختمان از اسفند امسال راه اندازی می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست مشترک با مهندسان در ساری گفت: سامانه یکپارچه نظام مهندسی ساختمان از اسفند امسال راه اندازی می‌شود.
احمد خرم افزود: با راه اندازی این سامانه شفافیت تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد و جلوی تخلفات ساختمانی که به معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان و ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز است گرفته می‌شود.
او به بیمه مهندسان اشاره کرد و گفت: کلیات طرح قانون بیمه هفت درصدی مهندسان (تامین اجتماعی) در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
۶۰ درصد مهندسان کشور بیکار 
خرم بابیان اینکه نرخ بیکاری مهندسان بالای ۶۰ درصد است افزود: این تعداد مهندسان یا بیکار هستند با در رشته‌های غیر مرتبط مشغول به کار هستند که با فعال کردن مقررات ملی و مبحث ۲۲ که شامل واگذاری نگهداری، تعمیرات مسکن، تاسیسات برق، نما و معماری می‌توان مشکل مقاومت واحد‌های مسکونی و اشتغال مهندسان را رفع کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه هم اکنون نیاز به شغل در این سازمان حدود ۳۰۰ هزار نفر است ادامه داد: با اجرای دو برنامه پنج ساله می‌توان یک میلیون اشتغال برای مهندسان کشور ایجاد کرد.
او تاکید کرد: ۲۷ درصد افراد جامعه مستاجر هستند سهم مهندسان کشور بالاتر و ۵۲ درصد است.
خرم هدف از سفر‌های استانی را بررسی مشکلات و مهندسان شهر‌ها و انتقال تجربیات در زمینه در آمد قرارداد‌های همسان و ایجاد ارتباط چندسویه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با مسئولان استانی از جمله استاندار، شهرداران و شوراها، راه و شهرسازی است.
خرم و راه اندازی سامانه یکپارجه مهندسانراه اندازی سامانه یکپارچه نظام مهندسی ساختمانسازمان نظام مهندسی کشور
Comments (0)
Add Comment