بُرد مکزیک در انرژی تجدیدپذیر

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: صنعت انرژی پاک مکزیک بعد از اعلام تصمیم دادگاه فدرال در خصوص تغییر قوانین اعتبارات تجدیدپذیر که به باور منتقدان، این عدم تغییر می‌توانست آسیب‌های جدی به این بخش وارد کند، یک بُرد بزرگ را به دست آورد.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از بلومبرگ، بعد از اینکه شرکت‌های انرژی پاک از جمله شرکت آمریکایی AES و شرکت ایتالیایی SpA به اتهام بازداشت در دادگاه‌های سراسر مکزیک حاضر شده بودند، قاضی دادگاه فدرال در شهر مکزیکوسیتی حکم را در خصوص تغییر قوانین تغییر داد.
بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها در واقع، با تصمیمی که وزارت انرژی مکزیک و همچنین اعتبار پروژه‌های برق تجدیدپذیر دولتی برای تحریک توسعه مزارع خورشیدی و بادی جدید اتخاذ کرده بود، مبارزه می‌کنند. تخصیص این اعتبار به مصرف‌کنندگان بزرگی می‌یابد که شایستگی آن‌ها برای استفاده از میزان مشخصی از برق تجدیدپذیر از سوی دولت تایید شده است.
جیمز الیز، تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید: این تصمیم یک قدم مهم در جهت حفاظت از ارزش انرژی تجدیدپذیر در کشور است. مزایده‌های انرژی تجدیدپذیر مکزیک در واقع حافظ برخی از ارزان‌ترین انرژی‌های موجود در هر جای جهان است که به نفع شرکت برق دولتی و مصرف‌کنندگان مکزیکی است.

منتقدان این تغییر قانون نگران این هستند که تخصیص اعتبار به پروژه‌های قدیمی، ممکن است باعث کاهش ارزش آن‌ها و در نهایت منجر به کم شدن سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های پاک شود. اما گروه‌های مرتبط با این صنعت از جمله انجمن انرژی بادی مکزیک و انجمن انرژی خورشیدی مکزیک بر این باور بودند که تغییر این خط مشی و سیاست می‌تواند محاسبه اولیه تولیدکنندگان انرژی پاک برای سرمایه‌گذاری در مکزیک در مرحله اول را تضعیف کند.
clean energyMexicorenewable energyانرژی خورشیدیانرژی پاکتجدیدپذیر
Comments (0)
Add Comment