اصلاح تعرفه خدمات مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از اصلاح تعرفه‌های خدمات این سازمان خبر داد و گفت: براساس تعرفه جدید، هزینه نظارت بر ساخت و سازها مناسب سازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مرتضی سیف‌زاده، از طراحی برنامه راهبردی سازمان نظام مهندسی فارس خبر داد و گفت: یکی از موارد مد نظر حل و فصل ابهامات در حوزه قوانین ساخت و ساز بوده که مد نظر قرار داشته است.
او با یادآوری اینکه در رسیدگی به تخلفات و برخورد با موارد اثبات شده تخلف از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی، بسیار جدی هستیم، گفت: هر تخلفی به شورای انتظامی ارجاع داده می‌شود.
سیف زاده با اشاره به تشکیل ۳۰ پرونده تخلف مجریان از ابتدای امسال تاکنون، خاطرنشان کرد: شاهد صدور احکام سخت‌گیرانه و سنگین یعنی تعلیق پروانه فعالیت از ۳ ماه تا چند سال هستیم.
سیف‌زاده با اشاره به اینکه تنها در شیراز نظارت بر پروژه‌های ساختمانی توسط شهرداری بین مهندسان دارای پروانه توزیع می‌شود، از طراحی نرم افزار جامع نظام مهندسی در فارس خبر داد و گفت: در سراسر استان جز شهر شیراز تمام نظارت‌ها با استفاده از این نرم افزار بین مهندسان واجد شرایط توزیع می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس ابراز امیدواری کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد و ایجاد هماهنگی بین این سازمان و شهرداری شیراز، موضوع توزیع نظارت‌ها از طریق سازمان نظام مهندسی انجام شود.
او درخصوص مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز برای ارائه خدمات مهندسی توسط مهندسان دارای پروانه و شاغل در شهرداری این کلانشهر، گفت: این موضوع باید در مورد مهندسانی شمولیت داشته باشد که در موضوع صدور پروانه یا پایان کار دخیل هستند.
سیف‌زاده با بیان اینکه مشورت‌هایی به اعضای شورای شهر داده شده است، گفت: قاعدتا مهندسان شاغل در شهرداری که در روند صدور پروانه و پایان کار ساخت و ساز دخیل هستند، تنها در همان منطقه شهرداری نباید طراحی یا نظارت داشته باشند؛ اما اینکه به تمام مهندسان یا مناطق شهر تسری داده شود، قانونی نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به شعار امسال این سازمان با عنوان ” حق الزحمه مهندسان هزینه نیست؛ سرمایه‌گذاری است“، گفت: درواقع بعد از زلزله رودبار و منجیل موضوع توجه به ضوابط ساخت و ساز مد نظر قرار گرفت و منجر به شکل‌گیری این سازمان در سراسر کشور شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های این سازمان، اطلاع رسانی نشدن تمام وجوه خدمات مهندسی و تاثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی فردی و جمعی است، گفت: مردم اگر در مورد اهمیت و تاثیر خدمات فنی و مهندسی آگاهی لازم را کسب کنند، به طور حتم شاهد ارتقاء کیفیت و مطلوبیت ساخت و سازها و درنتیجه رفاه و آسایش و امنیت عمومی در این بعد از زندگی هستیم.
سیف‌زاده با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان شاهد کاهش تلفات انسانی و حتی خسارت‌های مالی بر اثر زلزله در کشور بوده‌ایم، گفت: در زمین لرزه آذربایجان و در مقایسه با زلزله بم شاهد کاهش قابل توجه تلفات انسانی و البته زیان‌های مالی بودیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس با بیان اینکه هنوز به سطح مناسب مطلوبیت در ساخت و ساز نرسیده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که با همراهی رسانه‌ها و همگام شدن مردم، شاهد بهبود کیفیت تا سطحی باشیم که زلزله‌ها نه تنها آسیب جانی بلکه آسیب مالی بزرگی هم به همراه نداشته باشد.
سیف‌زاده درخصوص تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در استان فارس نیز گفت: در موضوع مجریان به تعاملات خوبی دست پیدا کرده‌ایم که نتایج آن به زودی نهایی می شود.
اصلاح تعرفه خدمات فنی مهندسیافزایش تعرفه خدمات مهندسیتعرفه خدمات فنی و مهندسیتعرفه خدمات مهندسیخدمات فنی مهندسیخدمات فنی و مهندسی
Comments (0)
Add Comment