ساخت اسکروپمپ فاضلاب بومی سازی شد

به گزارش تاسیسات نیوز، حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه توسعه، بازسازی و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شهر قم که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه امسال در قالب پویش «هر هفته الف ب ایران» با تاکید بر ساخت‌و سازها و ساز و کارها بهره‌برداری از ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب را در دستور کار داریم اظهار کرد: چهارمین تصفیه‌خانه امسال ارتقاء تصفیه‌خانه قم است که از ویژگی‌های این پروژه که حدود ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت دارد و جزو تصفیه‌خانه‌های بزرگ است این بوده که با تاکید و اتکا به ظرفیت بخش خصوصی ایرانی احداث شده است.
وی با اشاره به طراحی و اجرای اقلام این تصفیه‌خانه در داخل کشور گفت: امیدواریم این حرکت از قم به تمام کشور تسری پیدا کند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: پساب تصفیه‌شده این تصفیه‌خانه امکان استفاده در بخش بازچرخانی پساب در صنعت و کشاورزی و سفره‌های آب زیرزمینی دارد و می‌تواند منبع پایدار برای پایین دست باشد و در ارتقاء محیط زیست نقش بسزایی دارد.
وی گفت: در آینده نزدیک افتتاح تصفیه‌خانه بزرگ آب قم را هم در دستور کار داریم و در این زمینه مدیران استان هم همراهی خوبی داشته‌اند.
جانباز با تاکید بر استفاده از دستگاه‌های کاملا ایرانی در این تصفیه‌خانه تصریح کرد: سال‌ها یکی از چالش‌های آب و فاضلاب کشور بحث اسکروپمپ بود و خوشبختانه امروز به توانمندی داخلی اعتماد شده و این تجهیزات در داخل تولید می شود که این دستاورد بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: باید شرکت های تولید کننده ایرانی حمایت شوند و با معرفی آنها به شرکت‌های آب و فاضلاب شرکت بستر اشتغال بیشتر در بخش خصوصی فراهم شده و اقتصاد کشور توسعه یابد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: وظیفه دولت ایجاد بازار برای بخش خصوصی در راستای پویایی اقتصاد کشور است.
آب و فاضلاب قماختراعاسکروپمپ فاضلابیافتتاح تصفیه خانه قمتصفیه خانه
Comments (0)
Add Comment