نماینده مجلس: شخصاً پی گیر اصلاح تعرفه های خدمات مهندسی هستم

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: اقبال شاکری با بیان اینکه افزایش مناسب تعرفه خدمات مهندسی مطالبه برحق جامعه مهندسی است گفت: امیدوارم در سال جدید مطالبات جامعه مهندسی به نحو احسن عملیاتی شود و همزمان اصلاح قانون نظام مهندسی نیز نهایی گردد.
اقبال شاکری درباره اصلاح قانون نظام مهندسی گفت: اصلاح این قانون با کسب نظ از همه گروهها، اعضا، طرفهای هیات مدیره نظام مهندسی ، وزارت راه و شهرسازی، وزارت خانه های وزارت کشور، بنیاد مسکن و بسیاری از افراد صاحب نظر دیگر انجام و در حال نهایی شدن است .
وی با بیان اینکه اصلاحات در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود اظهار داشت: مسلماً اصلاحاتی که صورت خواهد گرفت برای ارتقای سازمان نظام مهندسی و بهبود ساختار ساخت و ساز در کشور بسیار موثر خواهد بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم یادآور شد:
این امر یک اقدام بسیار مهم کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت ساخت و ساز بخش خصوصی و ساختار نظام مهندسی کشور خواهد بود.
شاکری درباره زمان اجرایی شدن این قانون گفت: در حال حاضر اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران به اتمام رسیده است و منتظر ارسال این قانون به صحن مجلس و تصویب آن از سوی نمایندگان محترم مجلس هستیم که زمان خاص خود را می طلبد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ به تصویب برسد.

افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال ۱۴۰۱ 

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایس تعرفه خدمات مهندسی نیز که یکی از مطالبات جامعه مهندسین و از الزامات محسوب می شود و امیدواریم که این امر در سال آینده به نحو مطلوبی انجام شود.
وی گفت: این مطالبه جامعه مهندسین است و افزایش تعرفه های خدمات مهندسی باید از مجرای خود یعنی وزارت راه و شهرسازی و البته همکاری سازمان نظام مهندسی پیگیری شود.
شاکری تصریح کرد:
البته این موضوع یکی از موضوعاتی است که من شخصا پیگیر اصلاح آن هستم و امیدوارم بزودی انجام شود.
شاکری درباره ورود چین به مقوله ساخت و ساز در امر انبوه سازی مسکن و با توجه به وعده ساخت میلیونی مسکن در سال از سوی وزیر راه و شهرسازی هم گفت: من معتقدم درباره این موضوع به اندازه کافی بحث شده است و نیازی به ورود شرکت های خارجی از جمله شرکت های چینی برای تامین مسکن نداریم زیرا در داخل همه امکانات فراهم است ، ما از نظر فناوری، ماشین آلات ، مصالح و نیروی کار، شرکت های توانمندی داریم ومی توانیم به راحتی نیاز کشور را در زمینه احداث مسکن تامین کنیم.
اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمانافزایش تعرفه خدمات مهندسیاقبال شاکریساخت و ساز چینی هامطالبات جامعه مهندسینماینده مجلسپیام نوروزی اقبال شاکری
Comments (0)
Add Comment