نخستین نشست نظام مهندسی شمال غرب ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، اولین نشست روسا و مدیران فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های شمالغرب کشوردر 7آذرماه جاری برگزارگردید.



به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی اردبیل این نشست باحضور نمایندگان استان های آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و گیلان و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره سازمان در راستای رسیدگی به نحوه ارجاع نظارت، پرداخت حق الزحمه نظارت و استفاده از تجارب استان های همجوار در ارایه خدمات کیفی حوزه ی فنی و مهندسی به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل برگزار شد.

 

میرمحمد سید هاشمی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر از حضور سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل نشست، سازمان نظام مهندسی استان های شمالغرب را درراستای استفاده از تجارب همدیگر و رسیدن به نقاط مشترک در ارایه خدمات کیفی و یکپارچه موثر دانست و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری جلسات منطقه ای، ارتقای جایگاه سازمان های نظام مهندسی بیش از پیش میسر گردد.

 

سیدهاشمی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات بی پایه و اساس و نادرست روز چهارشنبه اول آذرماه96 نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، نطق ناصحیح وی نسبت به سازمان های نظام مهندسی را محکوم و فعالیت ها و عملکرد علمی و صادقانه اعضای سازمان نظام مهندسی را در آبادی ایران اسلامی موضوعی پرواضح عنوان کرد.

 

وی افزود: مهندسان ایران زمین در حوزه فنی و مهندسی در طی بیش از 20 سال فعالیت منطبق بر قوانین و مقررات ملی و با رعایت اصول مهندسی، آرامش و امنیت را برای ملت فهیم ایران به ارمغان آورده اند و همواره مورد اعتماد مردم هستند.

 

سیدهاشمی ضمن ابراز تاسف به دیدگاه نماینده محترم خمین در مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض خود را را نسبت به اظهارات غیرکارشناسی و نامسئولانه و خارج از شان مجلس شورای اسلامی که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)، نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند، اعلام داشت و از سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بعنوان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خواست تا اعتراض جامعه مهندسی را در صحن مجلس پیگیری نمایند.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بااشاره به زلزله مناطق غرب کشور و تسلیت به بازماندگان حادثه، نظارت دقیق و بیش از پیش جامعه مهندسی را در پیشگیری از خسارات احتمالی چنین حوادثی مهم دانست و بر دقت مضاعف در ارایه خدمات مهندسی اعضا تاکید کرد.

 

سیدهاشمی در بخش دیگر سخنان خود، خواستار پیگیری بیمه تامین اجتماعی اعضای سازمان توسط نماینده مجلس شورای اسلامی شد و از آن بعنوان دغدغه مهم اعضا و هیات مدیره سازمان یاد کرد.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل همچنین پیگیری مسایل مربوط به مالیات اعضای سازمان را در سطح ملی خواستار شد و تسهیل حوزه مالیاتی اعضای سازمان های نظام مهندسی را در ارایه خدمات مطلوب مهندسی مهم عنوان کرد.

 

صدیف بدری، نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون عمران نیز ضمن اعتراض به اظهارات غیرکارشناسی نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی، مطرح نمودن موضوع در صحن علنی مجلس را از برنامه های خود عنوان و از جامعه مهندسی بعنوان یکی از صنوف پرافتخار و غرور آفرین یاد کرد.

 

وی همچنین در راستای حل مشکلات تامین اجتماعی و مالیات اعضای سازمان و پیگیری موضوع از طریق مجلس و ریاست جمهوری قول مساعد داد.

 

در ادامه جلسه، گزارش مشروحی از بازدید تیم اعزامی سازمان به مناطق زلزله زده ارایه شد و نمایندگان استان های شمالغرب کشور در خصوص نحوه ارجاع نظارت به اعضای سازمان های خود، نحوه پرداخت حق الزحمه نظارت، قراردادهای منعقده در سازمانها و مشکلات و موانع اجرای قوانین مقررات ملی ساختمان بحث و گفتگو کردند‌.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتنشستنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment