مدیریت یکپارچه طراحی و اجرای تاسیسات ساختمانی و صنعتی

در تاسیسات برق و مکانیک کارخانه های صنعتی به علت وجود نیاز های مختلف تاسیساتی خطوط تولید و همچنین وجود تجهیزات موتوری مختلف ،  از پیچیدگی خاصی برخوردار است. به همین دلیل در اجرای این پروژه ها ، برنامه ریزی مدون و تطابق کامل اجرا با طراحی بسیار حیاتی است.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این مقاله مدیریت یکپارچه طراحی و اجرای تاسیسات صنعتی و ساختمانی معرفی شده و ۴ مزیت اصلی آن برای کارفرمایان و بهره برداران تشریح خواهد شد.
مدیریت یکپارچه طراحی و اجرای تاسیسات ساختمان و صنعتی در حقیقت یک دستورالعمل مدون است که تمامی مراحل پروژه از طراحی تا اجرا را پوشش داده و برای تمامی چالش های موجود حتی در طراحی و اجرای تاسیسات ویلا راه حل های متنوعی تهیه کرده است. این سیستم بر متد مدلسازی اطلاعات ساختمان پیکر بندی شده است و شامل ۵ بخش اصلی می باشد.
۱. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و نیازمندی های پروژه
۲. طراحی ، محاسبات و انتخاب تجهیزات با توجه به استراتژی کارفرما و بهره بردار ، شرایط پروژه و الگوریتم  مصرف در پروژه
۳. برآورد زمان ، هزینه ، تجهیزات و مصالح مورد نیاز پروژه
۴. اجرای پروژه مطابق با برنامه تولید شده در بخش ۳ و مانیتوریگ متناوب در چرخه حیات پروژه
۵. تهیه دستورالعمل های بهره برداری ، تعمیر و نگهداری تجهیزات و تاسیسات
مزیت های مدیریت یکپارچه طراحی و اجرای تاسیسات ساختمانی و صنعتی
۱. در تمامی مراحل طراحی تاسیسات ساختمان و کارخانه راه حل های اجرایی پروژه سنجیده می شود و از بین گزینه های موجود در هر بخش ، گزینه هایی انتخاب می شود که با توجه به تجهیزات موجود در کشور ، قابلیت اجرا به صورت ایده آل را داشته باشد.
۲. در پایان هر بخش طراحی و قبل از اجرا برنامه زمانی مدون تولید می شود. در این برنامه پیش نیاز های ساختمانی ، خرید تجهیزات و مصالح مشخص می شود. مزیت این مدارک اشراف کامل کارفرما نسبت به پروژه و همچنین توانایی برنامه ریزی جریان مالی برای پروژه می باشد.
۳. در حین اجرا تمام اطلاعات و چالش های اجرای تاسیسات در سریع ترین حالت برطرف می شود. مزیت این ویژگی برای کارفرما حذف تمامی چالش هایی است که در پروژه های متعارف فعلی وجود دارد.
شرکت نوین طرح و ساخت اورنگ با به کار گیری این سیستم در خط و مشی خود می تواند بهینه ترین سیستم مورد نیاز پروژه های صنعتی و ساختمانی را طراحی و اجرا کند.
تاسیسات برق و مکانیکتاسیسات ساختمانی
Comments (0)
Add Comment