فرسودگي تأسيسات بلای جان منابع آب روستایی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، رئيس هيئت مديره و مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: در حال حاضر بزرگترين مشكل و معضل ما در كنار بحران كمبود آب و خشكسالي در روستاها، مسئله پرت و هدررفت منابع آبي است.




منصور كشاورزيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: مقادير زيادي از منابع آب روستايي به دليل تعدد انشعابات غيرمجاز و هم‌چنين فرسودگي شديد تأسيسات انتقال، تأمين و توزبع آب در روستاهاي استان سمنان هدر مي‌رود.




وي بر لزوم تامین اعتبار برای رفع مشکلات این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: پيش‌بيني ما اين است كه براي نوسازي و بهسازي شبكه‌ها و تأسيسات انتقال، تأمين و توزيع آب در روستاهاي استان سمنان حدود 50 ميليارد تومان اعتبار نياز است.





مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان هم‌چنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر 284 روستاي استان با 31 هزار و 996 خانوار و جمعيتي معادل 104 هزار و 475 نفر تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان هستند.




كشاورزيان افزود: منابع تأمين آب اين تعداد روستا نيز از طریق 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه، و 15 رشته قنات تامین می‌شود.




مدیرعامل آبفار استان سمنان اضافه کرد: آبرسانی به این روستاها از طریق خطوط انتقالی به‌طول 793 كيلومتر و 12 هزار كيلومتر شبكه توزيع انجام مي‌شود.




وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص آبرسانی سیار به برخی روستاهای این استان، اظهار کرد: حدود 23 آبادي و يا همان روستاي زير 20 خانوار استان سمنان نيز تحت پوشش عمليات آبرساني قرار دارند.







انتهای خبر

آباستانتاسیساتفرسودگی
Comments (0)
Add Comment