عصر جدید انرژی هسته ای

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: افزایش آلودگی های زیست محیطی و ضرورت به کارگیری سوخت های پاک، جهان را وارد عصر جدید انرژی هسته ای کرده است.
با توجه به اینکه دولت های سراسر جهان نیاز فوری به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تشخیص داده اند ، به نظر می رسد که انرژی هسته ای به طور فزاینده ای، نقش اصلی در ترکیب انرژی در دهه آینده بازی کند.
اما ، برای بسیاری از مردم ، اینکه فناوری انرژی هسته ای امروز چیست و فردا چه خواهد بود بسیار مبهم و غیرقابل درک است، بنابر این اطلاعاتی در باره اینکه؛ راکتورهای هسته ای چگونه کار می کنند و آیا اتم می تواند دوباره “دوست ما” شود، به ما در این مسیر کمک خواهد کرد.
در ۲ دسامبر ۱۹۴۲ ، در زیر ورزشگاه فوتبال Stagg Field دانشگاه شیکاگو ، شیکاگو شمع ۱ (CP-1) فعال شد و به اولین راکتور هسته ای جهان تبدیل شد. امروز ، ۷۸ سال بعد ، ۴۴۰ راکتور بیش از ۱۰ درصد انرژی جهان را تولید می کنند و ۵۰ راکتور دیگر نیز در حال ساخت است.
در کنار این جایگاه مطلوب ، انرژی هسته ای شهرت ضعیفی پیدا کرده که دلیل آن به عوامل پیچیده ای بستگی دارد. انرژی هسته ای هنوز برای بسیاری از مردم اسرارآمیز می باشد که با زباله های رادیواکتیو و سلاح های هسته ای مرتبط است ، و هنوز زیر بار چندین دهه تبلیغات جنگ سرد قرار دارد .
با وجود سه حادثه راکتور بسیار برجسته در ایالات متحده و همچنین در غرب ، ساخت و توسعه راکتور در دهه های پایانی قرن بیستم کند شد ، اما این صنعت ممکن است در آستانه رنسانس باشد چرا که انرژی هسته ای دارای مزایای متعددی است.
انرژی هسته ای علاوه بر اینکه بدون کربن و انتشار گازهای گلخانه ای است، مقدار زیادی از انرژی را بدون آلودگیهای زیست محیطی در محدوده ای بسیار کوچک تولید می کند که می توان آن را به هر منطقه ای انتقال داد و در عین حال، کمترین تلفات به ازای هر کیلووات از هر منبع انرژی را نیز خواهیم داشت.
انرژی تجدیدپذیرانرژی هسته ایزیست محیطی
Comments (0)
Add Comment