طراحی و ساخت مته‎ها و تیغچه‎های رسوب زدایی

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت پویان قطعه خوزستان توانست بخش عمده‌ای از ملزومات کارخانجات آسیاب نیشکر همچون تیغچه‌های رسوب‌زدایی را تولید و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کند.

 

 

 

 

امیررضا بندری مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویان قطعه خوزستان به تولید قطعات آسیاب‌ها و قطعات صنعتی گفت: بخش قابل توجهی از قطعات و تجهیزات آسیاب‌های صنعتی مانند تیغه‌ها و پوشته‌های غلطک مورد استفاده در صنایع نیشکر و نیز قطعات صنعتی همچون انواع چرخ‌دنده‌ها، حلزونی پمپ‎ها و انواع پره‎های انواع پمپ، چدنی و استیل توسط این شرکت فناور تولید می‌شود.

 

 

 

 

این فعال فناور به طراحی و ساخت مته‌ها و تیغچه‌های رسوب زدایی اشاره کرد و افزود: این تیغه‌ها که در صنعت قند و نیشکر کربرد فراوان دارند، با حرکت دورانی درون تیوپ‌های تغلیظ شربت، رسوبات آهکی و معدنی را پاک کرده و بدنه‌های تبخیرکننده را آمادۀ بهره‌برداری می‌کنند.

 

 

 

 

وی با اشاره به رفع چالش واردات این تجهیز و جلوگیری از خروج ارز با تولید داخلی این محصول افزود: با توجه به تعرفه‌های گمرکی و مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، واردات این قطعه با مشکلات زیادی همراه است که تولید این قطعه در داخل کشور را از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه ساخته و نیز ضرورت اجرای این طرح با وجود چندین کارخانه نیشکر و چغندرقند در کشور توجیه‌پذیر می‌کند.

 

 

 

 

این فعال فناور طراحی و ساخت چرخ دنده‌های صنعتی و تعمیر و ساخت قطعات سبک و سنگین صنعت قند را در کنار تولید دستگاه‌های رسوب زدائی از دیگر توانمندی‌های این شرکت فناور برشمرد و افزود: این شرکت علاوه بر طراحی قطعات صنعتی کارخانجات و برای اولین بار در ایران به منظور دست یافتن به فناوری ساخت شیلنگ‌های انتقال نیرو تلاش کرده است.





بندری، به انجام پروژه‌های رسوب‌زدایی توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: رسوبات آهکی بویلرها، برج‎های خنک کننده، انواع مبدل‌ها کندانسورهای واحد پتروشیمی و همچنین پالایشگاه‎هاست و رسوبات معدنی بیشتر در اپراتورها و یا تبخیرکننده‎های صنایع نیشکری هیترها و پنهای طباخی پنهان می‌شوند که رفع این رسوبات توسط دستگاه‌های تولیدی این شرکت زدوده می‌شوند.







انتهای خبر

تاسیساتتیغچهطراحیمته
Comments (0)
Add Comment