زنگنه؛ یک وزیر خوب

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، بیژن نامدار زنگنه وزیر موفق نفت در دولت یازدهم در پی ساختن نیروگاه در جاسک میباشد.

مشاور رئیس‌جمهوری گفت: منطقه پارس جنوبی در دوره اول وزارت نفت زنگنه ساخته شد و هم‌اکنون نیز شاهد ساخت و توسعه منطقه مهم اقتصادی، صنعتی جاسک در دوره دوم وزارت نفت زنگنه هستیم.

اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، به موضوع تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی جاسک در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ایجاد منطقه مهم اقتصادی و صنعتی در جاسک اقدام بزرگی بود که توسط شخص وزیر نفت به سرانجام رسید.

ترکان تصریح کرد: یکی از اهداف ایجاد منطقه آزاد اقتصادی-صنعتی جاسک، احداث و ساخت پایگاه صادراتی نفت در این نقطه مشابه منطقه خلیج فارس است.

مشاور رئیس‌جمهوری به انتقال پالایشگاه نفت فوق سنگین هرمز به منطقه جاسک اشاره و عنوان کرد: این مهم می‌تواند جاسک را به قطب چهارم پتروشیمی کشور بدل کند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه با همت و تلاش وزارت نفت منطقه جاسک به‌عنوان انبار نفت کشور و پایانه صادراتی نفت ایران شناخته خواهد شد، افزود: بندر امام خمینی(ره)، منطقه پارس جنوبی و چابهار به ترتیب سه قطب نخست پتروشیمی کشور محسوب می‌شوند که با تلاش‌های دولت دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و شخص وزیر نفت، جاسک به قطب جدید پتروشیمی ایران بدل خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتزنگنهنیوزوزیر نفتپارس جنوبی
Comments (0)
Add Comment