رهاسازی فاضلاب های خانگی در رودخانه

مشاور شهردار در امور شورای شهر، افزود: تاکنون حدود 500 سفر خارجی از طرف شهرداری و استانداری برای زباله صورت گرفته است که متاسفانه اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  محمد حسن محمدی کیادهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان مازندران، گفت: مازندران به دلیل داشتن دریا در شمال و جنگل در جنوب و قرار گرفتن روستاها و شهرها در مرکز از دیرباز با مشکل دفع زباله مواجه بوده است.

 

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات دولتی برای دفع بهداشتی زباله ، گفت : در گذشته اعتبارات دولتی از سوی وزارت کشور برای دفع زباله تخصیص پیدا می کرد که استانداری با سیاست گذاری نادرست سرانه بودجه اعتباری دفع زباله را بین شهرها تقسیم می کرد.

 

محمدی کیادهی ادامه داد:  اگردر گذشته سیاست گذاری درستی صورت می گرفت ودر چند شهر مجاور هم، کارخانه زباله سوز ساخته می شد امروز مازندران دیگر مشکل دفع زباله را نداشت.

 

انفجار تجهیزات زباله سوز

 

وی خاطر نشان کرد: در گذشته تجهیزات کارخانه زباله سوز در ساری وارد و نصب شد که این دستگاه پس از راه اندازی منفجر و کل هزینه ها از بین رفت.

 

محمدی کیادهی با اشاره به دفع زباله ساری در روستای زرین آباد گفت: با مخالفتهای مردمی که در این زمینه صورت گرفت یکی از کاندیداها در زمان انتخابات با تصویب مصوبه در شورای تامین از دفع زباله در زرین آباد جلوگیری کرد که خود باعث بحران زباله در شهر ساری شد.

 

 مشاور شهردار در امور شورای شهر با اشاره به همزمانی بحران زباله با جام جهانی کشتی در ساری، افزود: برای دفع زباله، شهرداری مجبور به حمل آن به گرگان و حفر چاله های بزرگ در برخی از بخش های ساری شد.

 

وی با اشاره به دفع زباله در چهاردانگه، گفت: دفن زباله در این منطقه باعث مشکلات زیست محیطی بسیاری برای روستاهای اطراف شده و استان سمنان هم در این زمینه معترض که سفره های زیرزمینی این استان آلوده شده است.

 

ساخت کارخانه زباله سوز توسط چینی ها

 

محمدی کیادهی همچنین به ساخت کارخانه زباله سوز توسط کارخانه چینی در شهرک صنعتی ساری اشاره کرد و خاطر نشان کرد : تاکنون شهرداری 16 میلیارد تومان برای احداث این کارخانه پرداخت کرده است که با احداث آن مشکل زباله شهرساری برطرف می شود.

 

وی با اشاره به پیشرفت کارخانه زباله سوز، گفت: زمین این کارخانه و سایت ساخت آن ازنظر فنداسیون آماده شده است.

 

محمدی کیادهی به نوسانات ارزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل تحریمها و افزایش قیمت دلار شهرداری ها برای ادامه کار با مشکل مواجه شده اند که نیاز است دولت برای تسهیل در کار اقدامات اساسی را انجام دهد.

 

مشاور شهردار در امور شورای شهر با اشاره به تشکیل سازمان پسماند، تاکید کرد: این سازمان در جمع آوری، حمل و دفع زباله نقش ویژه ای داشته است و با اجرای طرح تفکیک از مبدا و ساماندهی افراد توانسته تا حد زیادی بحث دفع و جمع آوری زباله رامدیریت کند.

 

وی با اشاره به زباله های بیمارستانی ، گفت : طبق قانون باید این زباله ها سوزانده شوند که متاسفانه برخی از بیمارستانها در این زمینه کوتاهی می کنند که خود باعث مشکلات عدیده ای در جامعه می شود.

 

رهاسازی فاضلابها در رودخانه

 

محمدی کیادهی به دفع چاههای فاضلاب اشاره کردو بیان داشت : لجن کشها جای خاصی برای دفع فاضلاب ندارند و بر اساس گزارشها گاهی این افراد فاضلابها را در رودخانه تجن رها می کنند که این تهدیدی برای جامعه مااست.

 

مشاور شهردار در امور شورای شهر ، ادامه داد: امروز زمزمه آلودگی ماهیها به گوش می رسد و سوال اساسی این است که این فاضلاب های خانگی کجا دفن می شوند.

 

وی با تاکید بر تصویب قانون بازدارنده در بحث زباله، گفت: قانون خاصی برای متخلفین در بخش زباله وجود ندارد که می توان با تصویب قانونی و جریمه های سنگین از بسیاری از مشکلات زیست محیطی جلوگیری کرد.

 

 پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment