دریافت پایان کار ساختمان مشروط شد

رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: هیات دولت یک مصوبه خیلی خوب ارایه کرده که از ابتدای سال ۱۴۰۲ پایان کار ساختمان‌ها را منوط کرده به تعیین رده انرژی هر ساختمانی که ساخته می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، شکیب در همایش بهینه سازی و بهره وری مصرف انرژی در صنعت  ساختمان گفت: شورای مرکزی، کمیسیون انرژی را مامور این کار کرد تا با تهیه زیرساخت‌ها از این پس مهندسان در طراحی، نظارت و اجرا موارد را اجرا کنند.
وی اظهار کرد: نگهداری ساختمان‌ها باید به گونه‌ای انجام شود تا برچسب انرژی داشته باشند.
رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی کشور هم گفت: یکپارچه سازی الگو‌های خارجی براساس اقلیم‌های مختلف جمع آوری شده و امیدواریم در کمتر از یکماه آینده به استان‌ها ابلاغ شود.
فرهمند افزود: در بحث بهینه سازی موتورخانه‌ها در حال انعقاد تفاهمنامه با شرکت گاز هستیم، طرح همیار مدارس در راستای ترویج مصرف بهینه انرژی باید از طریق آموزش در مدارس اجرا شود.
رئیس بخش انرژی و نور مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی هم با اشاره به اینکه هیچ ارتباطی بین تخصیص یارانه و تعرفه حامل‌های انرژی وجود ندارد گفت: اگر مصرف گاز با همین شدت انجام شود و صرفه جویی نداشته باشیم از سال آینده وارد کننده گاز خواهیم شد.
محمدکاری افزود: ایران با وجود اینکه سال‌ها از لحاظ رشد اقتصادی منفی است شدت مصرف انرژی افزایشی بوده است.
وی اظهار کرد: پنجره پی وی سی توانست در فرهنگ مردم جا بیفتد، اما عایق حرارتی نتوانست چنین جایگاهی پیدا کند اگر این طرح مورد استقبال قرار می‌گرفت می‌توانست نقش موثری در صرفه جویی حامل‌های انرژی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم گفت: تا وقتی انرژی ارزان وجود داشته باشد ضرورت موضوع کمتر احساس می‌شود و اگر قیمت واقعی داشت فقط راهکار نیاز بود متقاعد کردن بهره بردار و استفاده کننده کار را سخت می‌کند. این در جهان یک ضرورت است انرژی از منابع ارزشمندی است که در اختیار ماست.
رجحانی در ادامه افزود: اگر بخواهیم ارتقا بهره‌وری داشته باشیم هزینه‌هایی دارد و برای مالک صرفه ندارد که کاری بکند، چون انرژی ارزان است. بسته‌های تامین مالی تعریف شد برای اینکه در مصرف خانگی کاهش انرژی داشته باشیم.
تعیین رده انرژی ساختماننظام مهندسی و پایان کارهمایش بهینه سازی و بهره وری مصرف انرژیپایان کارپایان کار ساختمان
Comments (0)
Add Comment