جلسه ای مشترک با دکتر ترکان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی جلسه مشترک رییس ،هیات رییسه ومشاوران شورای مرکزی با دکتر ترکان مشاور رییس جمهور روز دوشنبه یکم آبانماه 1396در محل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برگزار گردید.





درابتدای جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در مرحله نهایی قرار داردو پس از تصویب حتما آیین نامه کنترل ساختمان نیازمند تجدید نظراساسی خواهد شداظهار داشت :نامه ای به معاون اول رییس جمهور زده شد و در خصوص موضوع رکود در بخش ساخت و ساز هشدار داده شدهمچنین این موضوع به رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه ایی اعلام شده که در نتیجه موضوع کمیسیونهای مرتبط برای ارایه راهکار قرار خواهد گرفت.





مهندس رجبی بیکاری دست اندرکاران صنعت ساختمان را از تبعات فقدان راهبرد درعرصه مسکن دانست واعلام داشت موضوع را درمجلس پیگیری خواهد کرد همچنین با اشاره به رکود اقتصادی در بخش مسکن گفت: می توان این شرایط سخت را به فرصتی بدل که در آن سازمان نظام مهندسی ساختمان با تغییر رویکردها در حوزه ساخت و سازمان با ورود به مقاوم سازی یا بهسازی بافت فرسوده رونق را به بخش مسکن بازگرداند.




رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه گفت :بافت های فرسوده ، نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی به منظور پیشگیری از وقوع حادثه‌های ناگوار در زمان‌های بحران هستند؛ بافت های قدیمی، فرسوده، گاهی تاریخی و بدون ایمنی بیشتر در نقاطی از شهرها قرار دارند که دارای حجم تردد، سکونت و شلوغی قابل توجهی است و به همین دلیل، این مکان ها یکی از بزرگترین تهدیدها در زمان بحران به حساب می‌آیند.

 

 

 

بناهایی که در بافت فرسوده قرار دارند با گذشت زمان مستهلک شده و کارایی و مقاومت خود را از دست داده اندو سازمان نظام مهندسی ساختمان در امر مقاوم سازی و بهسازی میتواند نقش مهمی داشته باشد و دراین زمینه اعلام آمادگی کرد.





مهندس کوسه غراوی مشاور و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اظهار داشت:در رابطه با ایجاد شغل وارتقا جایگاه نظام مهندسی ساختمان با همفکری و همکاری کوشش کرد همچنین با توجه به جاذبه ها و ظرفیت هایی که در گلستان وجود دارد اظهار داشت: مسئولان مربوطه باید توجه بیشتری به توسعه گردشگری در استان داشته باشند .





دکتر ترکان رییس هیات مدیره شستا در این جلسه اظهار داشت : شناسنامه فنی ملکی ساختمان کیفیت فنی، شرایط و فرایند ساختن یک ساختمان را نشان می دهد و می تواند بهترین روش برای بررسی کیفیت ساختمانها باشد.





در صنعت ساختمان بهره برداران با واسطه درتماس هستنند که تولید کننده نبوده و این مسئله سبب شده تا مشتری خانه ای را دیده و بخرد که تنها محصول نقاشی شده ای است که واسطه به آن نشان می دهد از این جهت نوع سازه و کیفیت و استحکام آن قابل تشخیص نیست و شناسنامه فنی ملکی ، سندی است که توضیح می دهد در زیر این محصول نقاشی شده چه چیز پنهان است و عدم وجود این شناسنامه حلقه مفقوده ای است که صنعت ساختمان به آن نیاز داردوتوجه به حقوق بهره بردار و حقوق مردم محوراساسی توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان است.





در ادامه دکتر ترکان گفت: کارفرما مهندس طراح را انتخاب میکند، ولی پس از اتمام طراحی توسط طراح،سازمان نظام مهندسی ساختمان باید نقشه هارا بررسی و تائید کندهمچنین تاکید کردند که در سفرهای استانی خود در زمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان ملاحظه نمودند که از بهترین طراحان درسازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانهاجهت کنترل نقشه ها استفاده میشود.





و لزوم اینکار برای حصول اطمینان از رعایت مقررات ملی ساختمان در مرحله‌ طراحی‌است، وسالهاست امتحان خود را پس داده و عملکرد کنترل نقشه توسط سازمان های نظام مهندسی ساختمان مورد تایید همگان میباشدومراقبت از اجرای عملیات ساختمان مطابق طراحی انجام شده ، توسط ناظر انجام میشودوسازمان نظام مهندسی ساختمان در کل کشور در بخش سازه و پس از آن تاسیسات بسیار موفق عمل کرده و حذف کنترل نقشه اسیب جدی به صنعت ساختمان خواهد زدودفاع از حقوق بهره برداران در این روش فعلی بیشتر حفظ خواهد گردید.

 

 

 

 

دکتر ترکان در پایان اظهار داشت : سازمان نظام مهندسی ساختمان ضروری است که نقشه ها راکنترل و با اجرا در ساخت توسط ناظر کنترل و شناسنامه فنی ملکی صادر نماید.

 

 

 

 

در رابط با نحوه همکاری دوجانبه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در جلسه بحث و تبادل نظر گردید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتجلسهنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment