جلسه‌ای مشترک در نظام مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه مشترک هیات مدیره نظام مهندسی خوزستان ،معاون عمرانی استاندار،مسولان دفاتر نمایندگی آبادان و خرمشهر، رییس و اعضای شورای شهر خرمشهروآبادان با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان۱۹بهمن ماه برگزار شد.


در این جلسه مهندس رجبی اظهار داشت در آیین نامه کنترل ساختمان پیشنهادی از طرف وزارت راه و شهرسازی وظیفه کنترل مقررات ملی ساختمان به شهرداری‏ها تحمیل شده است که با وظایف ذاتی و قانونی شهرداری‏ها و ساختار آنها مغایرت دارد.

 
مضافاً به اینکه انجام اموری همچون بررسی اسناد و مدارک فنی، مشاهده، اندازه گیری، آزمایش، برداشت، کنترل وضعیت ایمنی و تطبیق عملیات ساختمانی با نقشه‏ های فنی و مقررات ملی ساختمان که ذیل تعریف ” بازرسی ساخت” بر عهده شهرداری‏ها نهاده می‏شود حتما در آینده مشکلاتی را برای شهرداریها به وجود می آورد.


مهندس رجبی گفت : در زمینه طراحی مهندس طراح در زمینه نظارت مهندس ناظرودر زمینه اجرا مهندس مجری سازمان نظام مهندسی ساختمان مسولیت کار خود را دارد.


وی در ادامه اظهار داشت :صاحبان تخصص و تجربه در صنعت ساختمان بر این باورند که چرخه تولید ساختمان بایستی به حرفه مندان سپرده شود ونظارت در کارگاه‏های ساختمانی باید تقویت گردد. ولیکن این آئین‏ نامه، جایگاه نظارت را به شدت تضعیف می ‏نماید و بدون پشتوانه قانونی، عنوان ” بازرسی ساخت” را به چرخه ساخت و ساز می‏ افزاید.

 
مهندس رجبی در ادامه اظهار داشت در بحث آموزش در کشور حدود میلیاردها تومان صرف هزینه مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان می شود و هیچ هزینه ایی از این بابت به دولت تحمیل نمی شود ولی شهرداری و شورای شهرهم می توانندمحتوای بیشتری برای ارتقا کیفیت آموزش مهندسان به سازمان نظام مهندسی پیشنهاد دهند تابا هم افزایی سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها به مردم خدمات بیشتر و بهتری بتوان ارائه داد.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید نموددر همکاری با پروژه اروند نگاه ملی باید داشته باشیم ودربحث تعرفه ها نیاز است سازمان نظام مهندسی خوزستان بررسی ویژه انجام دهد.

 
وی در ادامه گفت ؛در بحث ارتقا خدمات مهندسی تا تیرماه ۱۳۹۷نظامنامه مدونی در این رابطه از طرف شورای مرکزی ابلاغ می گردد.






انتهای خبر

استانداردتاسیساتجلسهنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment