جزئیات جلسه‌ای در باب کنترل ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی جلسه مشترک اعضای کمیسیون آموزش، پژوهش، آزمون و انتشارات شورای مرکزی با مدیر کل دفتر مقررات ملی و كنترل ساختمان و مسئولان و کارشناسان حوزه آموزش و ترویج در وزارت راه و شهرسازی برگزار و در خصوص موارد زیر بحث و تبادل نظر به عمل آمد:


در ابتدا مهندس مهدی نورمحمدی معاون آموزش و ترویج مقررات ملّي ساختمان ضمن عرض خوش آمدگویی به اعضای کمیسیون آموزش و پژوهش شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، گزارشی از بررسی های انجام شده در خصوص شیوه نامه های ارتقاء پایه مهندسی، صلاحیت آموزش و مجریان آموزشی ارائه کردند.


دکتر جواد جوان مجیدی رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش شورای مرکزی نیز گزارشی از فعالیتهای کمیسیون آموزش و پژوهش و کارگروه های تشکیل شده در حوزه های آموزش مستمر، آموزش همگانی، آموزش مجازی، پژوهش و کارآموزی مهندسان ارائه و به اهمیت آموزش مدرسان دارای پروانه فعالیت آموزشی در جهت به روز رسانی دانش فنی و حرفه ای آنان تأکید نمودند و با توجه به ضرورت بازنگری در شیوه نامه اجرائي نحوه تمديد و ارتقاء پايه پروانه اشتغال به كار مهندسی خواهان برگزاری جلسات مشترک در این زمینه شد.


در ادامه دکتر جعفر زارع عضو هیأت رییسه و دبیر کمیسیون آموزش و پژوهش با تأکید بر اهمیت تحول آموزش مهندسی، طرح جامع آموزش مهندسان را معرفی و تشریح نموده و ضمن اشاره به تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح کارآموزی دانش آموختگان متقاضی ورود به حرفه مهندسی به عنوان یک طرح ملی، گزارشی از پیشرفت کار و فعالیت های انجام شده توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس به عنوان طراح و مجری طرح ارائه نمود.


دکتر سید رضا سرافرازی عضو کمیسیون آموزش و پژوهش نیز گزارشی از فعالیتها و اقدامات انجام شده توسط کارگروه آموزش مستمر در خصوص بررسی و بازنگری سرفصل های آموزشی ارتقاء پایه ویژه مهندسان ارائه کرد.


دکتر حمیدرضا کارگر عضو کمیسیون آموزش و پژوهش به نقش آموزش در افزایش کیفیت ساخت و ساز و ضرورت توجه کلیه ارگان ها به قانون نظام مهندسی اشاره نمود.


مهندس کاوه نوری دیگر عضو کمیسیون آموزش و پژوهش نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه تهیه شیوه نامه آموزش مجازی ارائه کرد.


در ادامه جلسه، مهندس حامد مانی فر مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از حضور اعضای کمیسیون آموزش و پژوهش شورای مرکزی در دفتر مقررات ملی و از اهتمام ویژه این کمیسیون در زمینه توجه به مسائل آموزشی و ترویجی تشکر نموده و بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک بین دفتر و کمیسیون تأکید نمودند.


ایشان نیز در خصوص اهمیت آموزش مهندسان و ضرورت تعریف دوره‌های بازآموزی جهت مهندسان پایه سه و بالاتر، ضرورت بازنگری در سرفصل های آموزشی دروه های ارتقاء پایه مهندسان، اهمیت آموزش مدرسان دارای پروانه فعالیت آموزشی و ایجاد وحدت رویه بین آنان، آموزش مجازی و تکنولوژی های پیشرفته آموزشی و نقش سازندگان و تولیدکنندگان مصالح و صاحبان حرفه ها در آموزش و همچنین تعامل و ارتباط بیشتر دفتر و کمیسیون و کمیته های آموزش استان ها مطالبی را بیان نمودند.


در ادامه، اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص موراد زیر پرداختند:


نحوه برگزاری آزمون های پایان دوره های آموزشی بصورت متمرکز


بررسی بخشی از شیوه نامه صدور، تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی


ضرورت برگزاری دوره های آموزشی عمومی نظیر آشنایی با مسئولیت مهندسی، دوره های حقوقی، اخلاق مهندسی و …


ساماندهی سمینارها و دوره های آموزشی غیر مصوب ویژه مهندسان

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتجلسهساختمانمقررات ملی
Comments (0)
Add Comment